icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Reviews van OHRA autoverzekering


OHRA autoverzekering

Totaalscore

11 reviews
  • Afhandeling schadeclaims
  • Informatievoorziening van de verzekeraar
  • Klantenservice
  • Prijs-kwaliteitverhouding
11 reviews

Robert

25 september 2023

OHRA autoverzekering is slecht tot zeer slecht wat communicatie betreft. OHRA zegt bijv dat er een reactie komt binnen 15 werkdagen,is niet waar. Vaak wordt er bij een digitale klacht helemaal niet geantwoord. Als je een medewerker spreekt,komt hij zijn belofte niet na. Bah, wat een vervelende organisatie


Martin

25 september 2023

Ohra is gewoon een top verzekering. Ik heb mijn auto’s altijd al bij Ohra verzekerd en mijn huidige auto is daar nu ook verzekerd. Ik snap de negative berichten niet. Het is al jaren bekend als je een schade maakt groot of klein, dat je 5 schade vrije jaren terug gaat. Die regels zijn nooit aangepast. Ook een taxatie rapport zonder foto’s is toch duidelijk dat de verzekering dat wilt hebben. Een taxatie rapport is toch om de schade uitgebreid te vermelden, daar zijn toch ook foto’s voor nodig. Jij wilt de auto waarschijnlijk ergens anders laten maken dan de aangesloten schade bedrijven van Ohra. Ga je naar de garage van Ohra had je dat probleem niet. Gewoon even de kleine letters lezen. Dus voor de mensen die dit lezen. Ohra is gewoon een goede verzekering. Met een no-claim opbouwen van 82% bij de meeste verzekeraars maar 75%


Peter

4 september 2023

Ga nooit met hun in zee! Voor je het weet royeren ze je.!


Theo1

10 november 2022

AUB sluit geen verzekering (in welke vorm dan ook) bij deze oplichters af. Zolang je geen claims hebt, zijn ze behulpzaam en aardig. Op het moment dat je een claim hebt, dan veranderen ze van houding en vragen om onzin stukken, tot wel tig keer toe om te sturen. Indien je hierp niet meer reageert dan sluiten ze doodleuk het dossier. Als je achteraan belt, dan zeggen ze oh sorry meneer, was fout van onze kant en kan de circus weer opnieuw beginnen. Echt, echt één en al triest. Klacht ingediend, ben beniewd wat dit gaat opleveren. Ik kan je nu al beloven dat ze je aan het je zetten.


Sabina ter Maat

19 september 2022

We hadden schade met onze tweede auto. Direct naar een schadegarant bedrijf gegaan voor een taxatie van de schade. Deze stond op de achterkant van het schadeformulier (daar is een gereserveerd invul gedeelte voor) en het zou gaan 605,00 euro. Tevens is hier door het schadegarant bedrijf een stempel op gezet. Dit vervolgens doorgestuurd naar OHRA welke de schade met de veroorzaker af zou handelen. Telefonisch contact gehad en besproken dat wij zelf willen herstellen dus het bedrag willen ontvangen. Vervolgens krijgen we bericht dat er een gespecificeerde offerte moet komen met foto’s. Bij het zelfde bedrijf hebben we toen een offerte laten opmaken en zelf foto’s gemaakt. De offerte had het zelfde bedrag als de eerste taxatie. Alleen hadden wij nu nog een kostenpost erbij van 90,00 euro voor de gespecificeerde offerte. Nu blijkt dat de 90,00 euro niet vergoed wordt. Contact met OHRA gehad en deze geeft aan dat er in de voorwaarden staat dat dit vergoed wordt na de reparatie.

En daar moet je dan zelf maar uithalen dat eigen reparatie daar niet onder valt. In de gehele voorwaarde vindt je niet eens de wettelijke optie tot gewoon uitbetalen van de schade zonder verplicht herstel. Telefonisch wordt dan gezegd dat dit hetzelfde is als bij een niet schadegarant bedrijf herstellen. En daar staat bij dat na de reparatie de offerte vergoed wordt omdat deze bij de totaal kosten opgeteld wordt. De kleine lettertjes dus. Heel vervelend. Waarom is de eerste taxatie wel voldoende als het bij het schadegarant bedrijf gerepareerd wordt en niet als je de schade zelf wilt herstellen. Ook raar dat dit bij het telefonisch contact niet eens ter sprake is gekomen. En voor alle duidelijkheid je bent niet eens verplicht om de schade te herstellen. Het advies wat ik krijg is zelf contact met de tegenpartij op te nemen om te proberen daar dit bedrag op te halen. Vreemd, wie weet gaat de tegenpartij zeggen dat zij die uitgesplitste offerte helemaal niet nodig vinden. Kortom we hadden het dus beter zelf direct met de tegenpartij kunnen regelen. Wanneer wordt men met hun voorwaarden duidelijk.

Lees meer Lees minder