icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Van hypotheek tot verhuisdoos |

Stap voor stap naar je nieuwe huis.

icoon nieuw huis

Mijn beveiligingscamera gaat kapot binnen de garantieperiode. Wat kan ik doen?


Wat zijn mijn rechten?

Als je huishoudelijk apparaat binnen 6 maanden na levering kapot gaat, gaat de wet ervan uit dat het product niet goed was. Je hebt recht op vervanging of reparatie, tenzij de verkoper kan bewijzen dat je het verkeerd gebruikt hebt. De vervanging of reparatie moet binnen een redelijke termijn en zonder teveel overlast. Als de reparatie bijvoorbeeld langer duurt dan 3 weken dan kun je leenapparatuur vragen. Lukt het de verkoper niet om te repareren of te vervangen binnen een redelijk tijd, dan kun je de koop ontbinden en je geld terugvragen.

Wat kan ik het beste doen?

  • Neem contact op met de verkoper en verzoek om reparatie of vervanging.
  • Lukt het de verkoper niet om te repareren of te vervangen binnen een redelijk tijd, dan kun je leenapparatuur vragen of de koop ontbinden en je geld terugvragen.

Je kunt je klacht ook plaatsen op www.klachtenkompas.nl, een initiatief van de Consumentenbond. De klacht wordt dan direct ingediend bij het betreffende bedrijf. En om zeker te zijn dat je klacht serieus wordt genomen, kijkt de Consumentenbond met je mee.

Test beveiligingscamera's