icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Van hypotheek tot verhuisdoos |

Stap voor stap naar je nieuwe huis

icoon nieuw huis

Vragen en klachten over garantie op nummer één

Nieuws | In 2012 kreeg ConsuWijzer de meeste klachten en vragen over het onderwerp garantie.
Ingrid Zuurmond

Expert Geld & Verzekering

Gepubliceerd op:  8 februari 2013


Volgens ConsuWijzer - het loket van de overheid voor consumenten - hebben consumenten problemen om hun recht te halen. Dit komt omdat ze bijvoorbeeld niet weten wáár ze recht op hebben. En bij technische problemen zijn consumenten afhankelijk van het oordeel van de verkoper of reparateur, omdat ze zelf onvoldoende kennis hebben. Vooral het grote aantal meldingen over garantieproblemen met mobiele telefoons viel daarbij op, aldus ConsuWijzer.

Uit een enquête van de Consumentenbond bleek ook al dat consumenten het lastig én vervelend vinden om in een winkel te discussiëren over hun garantierechten. Met onder andere de Garantiechecker wil de Consumentenbond het voor consumenten makkelijker maken om hun recht te halen. Je kunt het advies meenemen naar een (onwillige) winkelier om hem te laten zien wat je rechten zijn.

Lees ook:

Bron: ConsuWijzer

Nieuwste artikelen

Nieuw & interessant

  • Digidwang-ongewenst
    Nieuws  |  22 jun.

    Pas op met All Great Dealz

    De Consumentenbond ziet veel klachten over All Great Dealz, een bedrijf dat telefonisch kortingsvouchers voor vliegreizen en hotelovernachtingen verkoopt. Het bedrijf is volgens gedupeerden niet duidelijk over de annuleringsmogelijkheden en beweert retourzendingen niet of beschadigd te hebben ontvangen.
      39 reacties
  • werkzorgberekenaar2
    Eerste indruk  |  19 jun.

    WerkZorgBerekenaar

    De WerkZorgBerekenaar berekent eenvoudig de financiële gevolgen van een verandering in jouw werk-zorgverdeling. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je een dag minder gaat werken en voor de kinderen zorgt? Deze tool berekent het voor je.
  • betaalrekeningen-nieuws
    Nieuws  |  15 mei.

    Datahandelaren gaan consumenten beter informeren

    De Nederlandse Vereniging van Handelsinformatiebureaus (NVH) komt met een stappenplan om consumenten te helpen bij het opvragen en corrigeren van de gegevens die dit soort bureaus over hen verzamelen. Dit gebeurt op aandringen van de Consumentenbond.
      1 reactie
  • geldzaken = makkelijk

    Boek: Geldzaken = makkelijk

    In 90 vragen en antwoorden bespreken we belangrijke financiële kwesties. Van huis en hypotheek tot verzekeringen en besparen op je vaste lasten. Met duidelijke voorbeelden en praktische tips, zodat je direct aan de slag kunt.