icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Genomineerd voor Website van het Jaar |

Wij gaan ervoor. Jij ook? Stem meteen

website van het jaar 2017

Vragen en klachten over garantie op nummer één

Nieuws | In 2012 kreeg ConsuWijzer de meeste klachten en vragen over het onderwerp garantie.
Ingrid Zuurmond
Ingrid Zuurmond

Expert Geld & Verzekering

Gepubliceerd op:  8 februari 2013


Volgens ConsuWijzer - het loket van de overheid voor consumenten - hebben consumenten problemen om hun recht te halen. Dit komt omdat ze bijvoorbeeld niet weten wáár ze recht op hebben. En bij technische problemen zijn consumenten afhankelijk van het oordeel van de verkoper of reparateur, omdat ze zelf onvoldoende kennis hebben. Vooral het grote aantal meldingen over garantieproblemen met mobiele telefoons viel daarbij op, aldus ConsuWijzer.

Uit een enquête van de Consumentenbond bleek ook al dat consumenten het lastig én vervelend vinden om in een winkel te discussiëren over hun garantierechten. Met onder andere de Garantiechecker wil de Consumentenbond het voor consumenten makkelijker maken om hun recht te halen. Je kunt het advies meenemen naar een (onwillige) winkelier om hem te laten zien wat je rechten zijn.

Lees ook:

Bron: ConsuWijzer

Nieuwste artikelen

Nieuw & interessant

  • energie-huisbaasje
    Nieuws  |  16 okt.

    Huisbaasje geeft grip op energie-uitgaven

    Energiedienst Huisbaasje van de Consumentenbond helpt consumenten om grip te krijgen op hun energierekening. Het meet het stroomverbruik en geeft via een app persoonlijke tips om energie te besparen.
  • Digidwang-ongewenst
    Nieuws  |  10 okt.

    Pas op met All Great Dealz

    De Consumentenbond ziet veel klachten over All Great Dealz, een bedrijf dat telefonisch kortingsvouchers voor vliegreizen en hotelovernachtingen verkoopt (update 10 oktober 2017).
  • sjaak-app-eerste-indruk
    Eerste indruk  |  7 sep.

    Sjaak app

    Sjaak is een app die het mogelijk maakt om met een (vrienden)groep betaalde rekeningen te verdelen en verrekenen. Het verschil met andere apps is dat de betalingen via je eigen bank-app gaan. Voordeel daarvan is dat je geen account hoeft aan te maken en er geen saldo hoeft op te zetten. Nadeel is dat de betalingen door Sjaak niet in je app klaargezet worden. Wat kan Sjaak dan wel voor je betekenen?
  • geldzaken = makkelijk

    Boek: Geldzaken = makkelijk

    In 90 vragen en antwoorden bespreken we belangrijke financiële kwesties. Van huis en hypotheek tot verzekeringen en besparen op je vaste lasten. Met duidelijke voorbeelden en praktische tips, zodat je direct aan de slag kunt.