icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Consumentenbond.nl

Inloggen

Vul een geldig e-mailadres in

Vul een wachtwoord in

WHO adviseert halvering suikerinname

Nieuws|Wereldgezondheidsorganisatie WHO wil de adviesinname van 10% suiker van de totale dagelijkse calorie-inname met de helft verlagen.

Thomas Cammelbeeck

Thomas Cammelbeeck , Expert Voeding & Gezondheid Gepubliceerd op:13 maart 2014


De gezondheidsorganisatie maakt zich ernstige zorgen over de suikerconsumptie, die vooral in het Westen hoog is. Te veel suiker kan leiden tot overgewicht en tandbederf. Verlaging van het advies houdt in dat een gemiddelde volwassene dan nog maar 5,5 suikerklontje per dag binnen zou mogen krijgen. Dat is vergelijkbaar met één glas cola. Maar ook in andere producten zit vaak onverwacht veel suiker. De benamingen voor suiker lopen ook uiteen op de verpakkingen van producten.

Nieuw & interessant

  • Ontbijtgranen 1200x800
    Nieuws  |  2 jul.

    Nutriscore op ontbijtgranen maakt verschillen direct duidelijk

    Om de voedingswaarde van ontbijtgranen in kaart te brengen, berekende de Consumentenbond de Nutriscore van 70 producten. Van de 20 ontbijtgranen voor kinderen krijgt slechts 25% een A, de gezondste score. Bij de 50 ontbijtgranen voor volwassen is dat 44%.
  • dieet-pillen
    17 jun.

    Vochtafdrijvers in afslanksupplementen

    Producenten gebruiken vochtafdrijvers in afslanksupplementen. Helaas helpen zulke stoffen niet om vet te verliezen. Hoe zit dit precies? 
  • zeewier
    3 jun.

    Voedingshypes

    Welke van deze hippe voedingsmiddelen zijn zo gek nog niet en kunnen dus gewoon ook dit jaar op je bord komen te liggen.
  • gluten vrij
    3 jun.

    Glutenvrije producten gezonder? Zeker niet altijd!

    Glutenvrije producten zijn tegenwoordig overal volop te koop want glutenvrij is hip! Maar zijn ze dan ook gezonder? Zeker niet altijd.