icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Genomineerd voor Website van het Jaar |

Wij gaan ervoor. Jij ook? Stem meteen

website van het jaar 2017

Archief Fietsstoeltjes

Hier vind je alle eerder verschenen artikelen binnen Fietsstoeltjes.


2017

21 februari 2017

Uitslag van de test fietsstoeltjes 2016

In januari 2016 publiceerden we onze laatste test naar fietsstoeltjes. Een aantal van deze geteste fietsstoeltjes voor voor- en achterop de fiets zijn nog verkrijgbaar. Wat waren onze bevindingen?

2016

14 december 2016

Levertijd van fietsstoeltje

Als je iets hebt gekocht en je hebt een levertijd afgesproken, moet de leverancier zich aan deze afspraak houden.

14 december 2016

Problemen na het kopen van een fietsstoeltje online

Deze tips en voorbeeldbrieven helpen je op weg bij klachten na een aankoop via internet.

14 december 2016

Verkoper legt schuld voor kapot fietsstoeltje bij jou

Je fietsstoeltje gaat kapot en de verkoper zegt dat het je eigen schuld is. Moet jij dan bewijzen dat je het stoeltje normaal hebt gebruikt?

13 december 2016

Garantie op fietsstoeltje zonder kassabon

Een kassabon is niet altijd nodig. Je moet wel kunnen bewijzen dat je het stoeltje in de betreffende winkel hebt gekocht.

Eerste indruk | 16 augustus 2016

FastRider Fietstrolley

De FastRider Fietstrolley is een forse boodschappentrolley die je makkelijk op de fiets kunt meenemen. Maar niet alles is even handig aan deze fietstrolley. 

Nieuws | 14 juli 2016

Kinderfietshelmen getest

Onze Duitse collega’s van Stiftung Warentest testten 19 verschillende fietshelmen. Hun conclusie: elke fietshelm is beter dan geen, maar toch raden ze 4 modellen af.

Nieuws | 18 april 2016

Correctie en aanvulling publicatie fietsstoeltjes Consumentengids april

In het artikel over fietsstoeltjes (Consumentengids april 2016) zijn enkele onjuistheden in de richtprijzen en testoordelen geslopen. Hierdoor is in de categorie fietsstoeltjes voorop de Bobike One Mini de Beste Koop in plaats van de Bobike Exclusive Mini. In de categorie fietsstoeltjes achterop is het testoordeel van de Yepp Maxi een 8,0 i.p.v een 7,9, en van de Bobike Maxi Exclusive een 7,6 i.p.v. een 7,5. Beiden zijn getest in 2014, en niet in 2016. Verder is ten onrechte vermeld dat alle geteste stoeltjes door 12 ouders en hun kind zijn beoordeeld. Zo zijn de Yepp, Qibbel, Polisport en Bobike Exclusive in 2014 getest door een panel van 6 ouders en hun kinderen. In 2016 zijn de Bobike One, Thule en Hamax Caress stoeltjes getest door een ander panel van 12 ouders en hun kinderen. De ouders hebben de stoeltjes getest en vergeleken op gebruiksgemak, comfort en gemak van fietsen met het stoeltje. In de vergelijker kun je zien welke modellen in 2014 en welke in 2016 zijn getest.

9 maart 2016

Klacht voorleggen aan Geschillencommissie

Heb je een verkoper in gebreke gesteld per brief en na 4 weken nog geen reactie ontvangen? Dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie.

9 maart 2016

Klachtenbrief schrijven aan verkoper van fietsstoeltje

Stel in een brief de verkoper in gebreke vanwege niet nagekomen afspraken.

9 maart 2016

Klacht kenbaar maken bij verkoper van fietsstoeltje

Ben je niet goed behandeld door een verkoper? Of houdt een bedrijf zich niet aan de afspraken? Leg dan eerst in een gesprek de klacht voor aan de verkoper.

9 maart 2016

Je rechten als je een fietsstoeltje online koopt

Als je een aankoop via internet hebt gedaan, geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.

9 maart 2016

Fietsstoeltje kapot, winkel failliet gegaan

Wat kun je doen als een product kapot gaat, maar de winkelier is failliet gegaan? Dat hangt af van of er nog garantie opzit.

9 maart 2016

Fietsstoeltje retourneren of ruilen

Als je iets in een winkel hebt gekocht is het wettelijk gezien zo: koop is koop.

9 maart 2016

Reparatie fietsstoeltje duurt lang

Geef de verkoper een termijn van bijvoorbeeld 3 weken waarbinnen het stoeltje gerepareerd moet zijn.

9 maart 2016

Garantie op fietsstoeltje buiten garantietermijn

Ook na de garantieperiode van de winkel of fabrikant kun je nog recht hebben op gratis reparatie of vervanging.

9 maart 2016

Garantie op fietsstoeltje binnen garantietermijn

Gaat een fietsstoeltje gedurende de garantieperiode kapot, dan heb je recht op garantie: de verkoper of fabrikant moet het stoeltje repareren of vervangen.

9 maart 2016

Veilige fietsstoeltjes

Het is belangrijk dat een kinderstoeltje veilig is. Daarom leggen wij uit op welke informatie en aspecten je moet letten.

4 maart 2016

Hoe wij fietsstoeltjes testen

Lees hoe wij de verschillende fietsstoeltjes testen en tot onze resultaten komen.

26 februari 2016

Archief Fietsstoeltjes

Hier vind je alle eerder verschenen artikelen binnen Fietsstoeltjes.


Zoek binnen de website

Vul een zoekterm in