Geld terug voor vlucht
Gepubliceerd op: 10 november 2020
Keuzes
Annuleert een maatschappij na 1 oktober een vlucht, dan krijgen passagiers in ieder geval de keuze tussen omboeken of volledige terugbetaling binnen 7 dagen. Voor vluchten die geannuleerd zijn voor oktober 2020, geldt een maximumtermijn van 60 dagen.
Klagen
Krijg je je geld niet op tijd terug? Doe dan een melding bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) . Die belooft namelijk de ontwikkelingen te volgen en te handhaven, bijvoorbeeld door boetes op te leggen. Daarnaast kun je je klacht plaatsen op ons platform Klachtenkompas.nl. Betaalde je met een creditcard direct aan de luchtvaartmaatschappij? Dan kun je die betaling vaak terugdraaien.
Vliegmaatschappijen mogen blijven verleiden met vouchers, al moeten reizigers daar voor ontvangst wel nadrukkelijk mee instemmen. In de nieuwe Geldgids van december 2020 lees je wat luchtvaartvouchers riskant en onaantrekkelijk maakt. Geldgids 7/2020 verschijnt donderdag 3 december.
- Bekijk meer actuele berichten van de Geldgids