SGR maakt draai bij reisvoucher
Gepubliceerd op: 3 juli 2020
SGR wijzigt regel rond garantie
Eerst gaf SGR aan de Geldgids door dat zijn garantie vervalt zodra je geld terugvraagt voor je voucher, zie ook het artikel 'Vouchers in allerlei smaken' (Geldgids 4/2020). Gaat de reisorganisatie failliet voordat je je geld binnen hebt, dan zou SGR niet bijspringen. Het garantiefonds komt daar nu op terug: de SGR-dekking eindigt pas wanneer een voucher uitbetaald is. Daarmee is het financiële risico nog niet volledig verdwenen.
Risico bij geld terugvragen
De SGR-dekking eindigt 12 maanden nadat de voucher is uitgegeven. Frustreert een reisorganisatie uitbetalingen zo lang, dan kun je nergens verhaal halen. Vraag daarom zo snel mogelijk restitutie aan voor vouchers die je niet gaat gebruiken voor een andere reis.
Lees meer:
-
Consumenten lopen financieel risico bij pakketreizen geboekt na 16 maart - Update 5 augustus 2020
- Rechten bij coronavouchers
- Bekijk meer actuele berichten van de Geldgids