icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Veelgestelde vragen: probleemoplossing


Ik krijg een foutmelding in de app, hoe los ik dit op?

 

  • Stap 1: Controleer de internetverbinding
    Controleer of andere apparaten in huis ook problemen hebben met de internetverbinding. Is dit het geval? Herstel dan de internetverbinding, reset je router of raadpleeg je internetprovider. Is het probleem hierna niet verholpen, ga dan verder met stap 2.
  • Stap 2: Reset de meetstekker
    Haal de meetstekker uit het stopcontact, wacht 10 seconden en steek hem dan weer terug. Een paar minuten na het opstarten zie je de data weer in de app. Is dit niet het geval, ga dan verder met stap 3.
  • Stap 3: Reset de communicatiestekker
    Haal de communicatiestekker uit het stopcontact, wacht 10 seconden en steek hem dan weer terug. Een paar minuten na het opstarten zie je de data weer in de app. Is dit niet het geval, ga dan verder met stap 4.
  • Stap 4: Controleer de verbinding van de communicatiestekker met de router
    Is de internetkabel (UTP-kabel) goed op de router aangesloten? Als het goed is klikt het stekkertje vast. Druk hem zo nodig even aan. Probeer eventueel een andere vrije poort op de router. Een paar minuten hierna zie je de data weer in de app. Is dit niet het geval, ga dan verder met stap 5.
  • Stap 5: Reset de meetstekker nog een keer
    Haal de meetstekker uit het stopcontact, wacht 10 seconden en steek hem dan weer terug. Een paar minuten na het opstarten zie je de data weer in de app. Is dit niet het geval? Ga dan verder met stap 6 als de communicatiestekker niet in de meterkast zit. Zit de communicatiestekker wel in de meterkast, neem dan contact met ons op. We helpen je graag.
  • Stap 6: De communicatiestekker heeft een rood lampje
    Haal de meetstekker uit de meterkast, steek de communicatie- en meetstekker samen in het stopcontact bij de router en controleer of ze na het opstarten contact maken (alle lampjes worden groen). Maken ze contact dan raden we aan om de afstand tussen de router en de meterkast te verkleinen om de stabiliteit van de verbinding te verbeteren. Is het probleem hierna niet verholpen, neem dan contact met ons op. We helpen je graag.

Er komen onverklaarbare metingen binnen of ik krijg steeds ‘0’ te zien, hoe los ik dit op?

  • Stap 1: Reset de sensor
    Haal het kabeltje van de sensor waar je geen juiste meting (data) van krijgt uit de meetstekker. Wacht 5 seconden en steek het kabeltje weer terug in de meetstekker. Na een paar minuten zie je de data weer in de app. Is het probleem hierna niet verholpen, ga dan verder met stap 2.
  • Stap 2: Verplaats de sensor
    Zorg ervoor dat het gat van de sensorhouder goed zit. Dat is bij elk type meter anders:
    • Analoge elektrameter: om het midden van de draaischijf
    • Digitale elektrameter: om het knipperende ledlampje
    • Analoge gasmeter: om het laatste cijfer achter de komma
    De houder moet vlak geplakt zijn, dus niet over opstaande randen heen. Haal daarna het kabeltje van de sensor die je verplaatst hebt uit de meetstekker. Wacht 5 seconden en steek het weer terug in de meetstekker. Na een paar minuten zie je de data weer in de app. Is het probleem hierna niet verholpen, neem dan contact met ons op. We helpen je graag.