icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Smart Home panel: doe mee!

Slimme apparaten schieten als paddenstoelen uit de grond. Maar zijn ze wel echt zo slim en handig? Wij zijn benieuwd naar jouw ervaring. Meld je aan en help niet alleen ons, maar ook andere consumenten.
ilona van der valk

Ilona van der Valk   Expert ElektronicaGepubliceerd op:8 oktober 2019

Smart home panel

Waarom een Smart Home panel?

Wij zijn benieuwd naar gebruikservaringen met slimme apparaten en willen deze in kaart brengen. Daar hebben we jouw hulp bij nodig! Heb jij ook 1 of meerdere smartproducten in huis? Schrijf je dan in voor ons Smart Home panel.

Graphic-Internet-of-Things-CompleteWat is een smart home?

Steeds meer apparaten in huis hebben een internetverbinding en worden 'slim' genoemd. Denk aan smart-tv’s, lampen die je inschakelt met je stem en zonnepanelen die via een app melden hoeveel energie ze opwekken. Een smart home is dus een huis met dit soort apparaten. Bij het ene apparaat is de internetconnectie best nuttig: vanuit je luie stoel de lampen bedienen. In andere gevallen is het nut minder duidelijk: bij een slimme koffieautomaat moet je het kopje er nog steeds zelf in zetten.

 

 

Hoe meld ik me aan?

  1. Ga naar panel.consumentenbond.nl en voer je e-mailadres in.
  2. Bevestig je inschrijving, log in en kies bij 'Profiel' het tabblad 'Smart Home'.
  3. Nu verschijnt er: 'Smart Home - nog niet ingevuld' en kun je de vragenlijst invullen.

Let op: ben je eenmaal aangemeld als panellid en kun je de vragenlijst nog niet direct vinden? Geen probleem, je krijgt binnen enkele dagen sowieso bericht dat de Smart Home-vragenlijst voor je klaarstaat.

Doe je al mee aan het Consumentenbond Panel, geef je dan op via je persoonlijke panelpagina. Na inloggen kun je bij 'Persoonsgegevens', bij tabblad 'Interesses', 'Smart Home' aanklikken.

Ja ik meld me aan!

Wat kan ik verwachten als panellid?

Als jij je aanmeldt voor ons panelonderzoek krijg je enkele keren per jaar een vragenlijst in je mail. We vragen welke smart home apparatuur jij hebt en of je hier tevreden over bent. Ook willen we weten of je klachten of negatieve ervaringen hebt en zo ja, wat die dan zijn.

We gebruiken jouw antwoorden voor publicaties op onze website en in onze gidsen. Ook spreken we fabrikanten aan als blijkt dat meerdere consumenten eenzelfde probleem melden. Vanzelfsprekend blijven je gegevens anoniem.

Lees ook:

Schrijf je in voor onze gratis e-mails

Blijf op de hoogte van nieuws, acties en tips. Zo bespaar je geld, voorkom je een miskoop én weet je wat jouw rechten zijn als consument.
In onze privacyverklaring lees je hoe we omgaan met je persoonsgegevens en e-mails voor je personaliseren. Afmelden kan altijd.

Nieuw & interessant

  • DMA geeft consumenten meer rechten
    7 mrt.

    Nieuwe wet geeft internetgebruikers meer keuzevrijheid

    Vanaf 7 maart moeten de grootste techbedrijven zich houden aan Digital Markets Act (DMA). De EU-verordening moet de marktmacht van de grootste techbedrijven inperken en zorgen dat internetgebruikers meer keuzevrijheid krijgen.
  • privacytest-sociale-netwerken
    7 mrt.

    Nieuwe regels moeten online platforms veiliger maken

    Onlineplatforms moeten beter omgaan met jouw meldingen over illegale zaken op het platform. Zij moeten vanaf nu voldoen aan de Digital Services Act (DSA).
  • Threads en je privacy
    18 dec.

    Threads: aangenaam fris maar niet ‘gratis’

    Meta introduceert met Threads een aangenaam, fris alternatief voor X. Alleen is Threads niet ‘gratis’, zoals Meta belooft. Je betaalt met je privacy.
  • bol-com
    14 dec.

    Webwinkels verplichten account onnodig

    Bij 20 van de 100 grootste webwinkels is een gebruikersaccount verplicht voor elke klant, terwijl we daar geen goede reden voor zien. Het gaat om de grootste webshops. De accountdwang is irritant en niet zonder gevaar.