icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
De beste zorgverzekering, die wil jij toch ook? |

Vergelijk en stap over

zorgicoon-45x45px

Geschil met waterbedrijf over de jaarafrekening

Dien eerst een schriftelijke klacht in bij je waterbedrijf. Kom je daar niet verder mee, ga dan naar de Geschillencommissie.

Wat zijn je rechten?

Ten minste één keer per jaar ontvang je een afrekening voor je waterverbruik, onder verrekening van de betaalde voorschotten. Je waterbedrijf is verplicht een goede jaarafrekening te sturen.

Wat kun je het beste doen?

  • Schrijf een brief aan het waterbedrijf en geef aan waarom je bezwaar maakt en dat je binnen 3 weken een reactie verwacht.
  • Kom je er met het waterbedrijf niet uit, dan kun je het geschil voorleggen bij de Geschillencommissie Energie en Water.

Je kunt je klacht ook plaatsen op www.klachtenkompas.nl, een initiatief van de Consumentenbond. De klacht wordt dan direct ingediend bij het betreffende bedrijf. En om zeker te zijn dat je klacht serieus wordt genomen, kijkt de Consumentenbond met je mee.