icon-menulogo_footerpredssymbol-afradersymbol-bestekoopsymbol-besteuittest
Maak gratis kennisInloggen
Maak gratis kennisInloggen

Verkoper geeft alleen garantie op de hardware en niet op de software

Als de verkoper de apparatuur inclusief de software heeft verkocht, valt de software onder de koopovereenkomst en dus onder de garantie. Vraag de verkoper het apparaat te repareren.

Wat kun je zelf doen?

 

  • Neem contact op met de verkoper. Wijs hem op je recht op een goed product en vraag om een oplossing.
  • Kom je er samen niet uit, stuur dan een (aangetekende) brief of e-mail naar de verkoper. Leg het probleem duidelijk uit en vraag om een reactie binnen 14 dagen. Hieronder staan een aantal voorbeeldbrieven waar je gebruik van kunt maken.
  • Je kunt je klacht plaatsen op www.klachtenkompas.nl, een initiatief van de Consumentenbond. De klacht wordt dan direct ingediend bij het betreffende bedrijf. En om zeker te zijn dat je klacht serieus wordt genomen, kijkt de Consumentenbond met je mee.
  • Reageert de verkoper niet of ben je ontrevreden over zijn reactie, dan kun je als de verkoper is aangesloten bij de Geschillencommssie, je klacht voorleggen bij de desbetreffende geschillencommissie. 
  • Is de verkoper hier niet bij aangesloten en heb jij een rechtsbijstandverzekering? Dan kun je die inschakelen, of contact opnemen met het Juridisch Loket  .

Voorbeeldbrieven