icon-menulogo_footerpredssymbol-afradersymbol-bestekoopsymbol-besteuittest
Bespaar gemiddeld €350 op je energierekening.|

Doe mee met ons Energiecollectief.

Energiecollectief icon

Geschil over schadevaststelling door een verzekeraar

Ben je het niet eens met de schadevaststelling van je verzekeraar? Je kunt gebruik maken van een geschillenregeling.

Wat zijn je rechten?

Voor deze situaties bestaat er een geschillenregeling. Dat betekent meestal dat je een tegenexpert in de arm moet nemen. Als deze het niet eens is met die van de verzekeraar, kan een derde deskundige worden aangewezen.

De kosten van de tweede deskundige zijn bijna altijd voor je eigen rekening. Meestal worden de kosten van de derde deskundige door beide partijen gedeeld.
De geschillenregeling is terug te vinden in de polisvoorwaarden.

Wat kun je het beste doen?

  • Kijk in de polisvoorwaarden of er een geschillenregeling is. Zo ja, volg dan de procedure.
  • Kom je er samen met de verzekeraar niet uit, dan kun je de zaak voorleggen bij het Kifid (het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening).
  • Kan het Kifid niets voor je doen, dan kun je een beroep doen op je rechtsbijstandverzekering. Heb je die niet, neem dan contact op met de Consumentenbond: 070 - 445 45 45. Als lid krijg je bij ons een persoonlijk juridisch advies.