icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Consumentenbond.nl

Inloggen

Vul een geldig e-mailadres in

Vul een wachtwoord in

Rechten bij aankoop

Wat zijn je rechten wanneer je een product koopt in een (online) winkel, aan de telefoon of op straat? En hoe zit het met de wettelijke bedenktijd bij aankoop? Lees wat je kunt doen.

Abonnement en lidmaatschap


Verlengen en opzeggen van abonnementen

Een abonnement mag automatisch worden verlengd, maar alleen als je na de eerste periode (vaak een jaar) per maand kunt opzeggen. Zorg dat je altijd een bewijs hebt van opzegging. Dit geldt bijvoorbeeld voor abonnementen op tijdschriften, boekenclubs en sportscholen, maar ook voor het maandelijks ontvangen van producten als vitaminepillen en postzegels.

Lees meer

Zakelijk abonnement (beroeps- of bedrijfsmatig)

Ben je ingegaan op een telefonisch aanbod voor een goedkoper abonnement, maar blijkt achteraf dat je een zakelijk abonnement hebt afgesloten zonder dat je dat wist?  En weigert de verkoper je daarom 14 dagen bedenktijd? De verkoper mag je wettelijke rechten als consument niet zomaar uitsluiten. Lees hier wat je kunt doen.

Lees meer