icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Ontdek de Gezondgids |

Word abonnee en kies je korting / cadeau.

Gezondgids 45x45

Klacht over een gehuurde stacaravan

Heb je een klacht over een gehuurde stacaravan op een camping? Bespreek je klacht eerst met de eigenaar van de camping en probeer samen tot een oplossing te komen.

Meld je klacht altijd direct en ter plekke. Levert het gesprek met de eigenaar niets of niet voldoende op, dien dan binnen 14 dagen na het ontstaan van de klacht, je klacht schriftelijk in bij de campingeigenaar.

Wat zijn je rechten?

Als je een stacaravan huurt, sluit je een overeenkomst met de campingeigenaar. Hij moet je bieden wat is afgesproken. Wanneer je bijvoorbeeld een nieuwe stacaravan zou huren, dan hoef je geen genoegen te nemen met een oud, uitgewoond exemplaar. De caravan moet voldoen aan de verwachtingen die je ervan mocht hebben.

Als de camping is aangesloten de Recron, dan zijn de Recron-voorwaarden voor Vakantieverblijven van toepassing.

Wat kun je het beste doen?

  • Meld je klacht zo snel mogelijk bij de campingeigenaar en zorg voor eventuele bewijsstukken (foto's, getuigenverklaring, ingevuld klachtenformulier).

  • Als je klacht niet ter plekke wordt opgelost, stuur dan binnen 14 dagen na het ontstaan, een aangetekende brief naar de campingeigenaar. Schrijf in je brief wat je van de campingeigenaar verlangt en geef aan dat je binnen 3 weken een reactie verwacht.
  • Heb je na 3 weken geen reactie ontvangen of is de reactie onbevredigend, dan kun je, als de camping is aangesloten bij de Recron, je klacht voorleggen bij de Geschillencommissie Recreatie.
  • Als de camping bij de Geschillencommissie geregistreerd staat als individueel lid, kun je de klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie Recreatie.
  • Als de camping niet is aangesloten bij de Geschillencommissie, dan kun je een beroep doen op je rechtsbijstandverzekering. Heb je die niet, neem dan contact op met de Consumentenbond: 070-445 45 45. Als lid krijg je bij ons een persoonlijk juridisch advies.

Je kunt je klacht ook plaatsen op www.klachtenkompas.nl, een initiatief van de Consumentenbond. De klacht wordt dan direct ingediend bij het betreffende bedrijf. En om zeker te zijn dat je klacht serieus wordt genomen, kijkt de Consumentenbond met je mee.