icon-menulogo_footerpredssymbol-afradersymbol-bestekoopsymbol-besteuittest
Bespaar gemiddeld €350 op je energierekening.|

Doe mee met ons Energiecollectief.

Energiecollectief icon

Schadevergoeding claimen bij een zorginstelling

Dien je claim eerst schriftelijk in bij de zorginstelling. Kom je er met de zorginstelling niet uit, meld je claim dan aan bij de Geschillencommissie.

Er zijn meerdere zorggerelateerde geschillencommissies. De Geschillencommissie Zorg behelst diverse zorgcommissies waar je met een klacht heen kunt:

Wat kun je het beste doen?

  • Maak je claim eerst schriftelijk kenbaar aan de zorginstelling.
  • Kom je er samen niet uit? Leg de klacht dan voor aan de klachtenfunctionaris van je zorginstelling. Deze bemiddelt en is gratis.
  • Levert de bemiddeling naar jouw idee niet voldoende resultaat op, dan kun je je klacht indienen bij de Geschillencommissie. Let daarbij op de termijnen, deze vind je in de brochure van de  betreffende geschillencommissie. 
  • Wil je niet naar de Geschillencommissie en heb je een rechtsbijstandsverzekering dan kun je die inschakelen. Heb je die niet, dan kun je contact opnemen met de Consumentenbond. Als lid krijg je bij ons persoonlijk juridisch advies (070) 445 45 45.

Tip