icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Genomineerd voor Website van het Jaar |

Wij gaan ervoor. Jij ook? Stem meteen

website van het jaar 2017

Archief Kindermatrassen

Hier vind je alle eerder verschenen artikelen binnen Kindermatrassen.


2016

21 november 2016

Slaaptips

Voor de één hét rustpunt van de dag, voor de ander een steeds terugkerende strijd: het slaapje van je baby. Wij geven slaaptips voor je baby en tips voor een veilige kinderkamer.

21 november 2016

Levertijd van kindermatras

Als je iets hebt gekocht en je hebt een levertijd afgesproken, moet de leverancier zich aan deze afspraak houden. Weet wat zijn plichten en jouw rechten zijn als de levertijd wordt overschreden.

21 november 2016

Problemen na het kopen van een kindermatras online

Deze tips en voorbeeldbrieven helpen je op weg bij klachten na een aankoop via internet of aan de deur.

21 november 2016

Garantie op kindermatras zonder kassabon

Een kassabon is niet altijd nodig. Je moet wel kunnen bewijzen dat je het product in de betreffende winkel hebt gekocht, bijvoorbeeld door een bankafschrift of door een verklaring van een winkelmedewerker.

Nieuws | 17 november 2016

Verdeeldheid over winkeladvies babymatrassen

Consumenten zijn erg verdeeld over de kwaliteit van het advies over babymatrassen dat ze in winkels krijgen. Dat blijkt uit de reacties op een oproep via Facebook.

Nieuws | 5 oktober 2016

Hertest Kidsmill babymatras

De aanpassingen die fabrikant Kidsmill naar aanleiding van onze test deed aan zijn Babyflow Modulair-babymatras hebben vruchten afgeworpen: het matras slaagt in een hertest wél voor onze baltest.

Nieuws | 26 september 2016

Kruidvat roept verhoger reisbedje terug

Kruidvat roept de Bambino bedverhoger terug. De naden van de bedverhoger kunnen scheuren. De bedverhoger is bedoeld voor in het Bambino-reisbedje.

Nieuws | 8 juli 2016

Nieuwe Beste Koop babymatrassen

In juni 2016 testten we 8 nieuwe babymatrassen. Dat leverde een nieuwe Beste uit de Test én een nieuwe Beste Koop op.

Nieuws | 5 juli 2016

Kidsmill verbetert matras na test

De fabrikant van de 'Kidsmill Babyflow Modulair'-kindermatras heeft de matras verbeterd toen uit onze test babymatrassen bleek dat de matras te zacht was.

4 mei 2016

Hoe wij kindermatrassen testen

Lees hoe wij de verschillende kindermatrassen vergelijken en tot onze testresultaten komen.

26 april 2016

Haal je recht

Gaat er iets mis na aankoop van je matras? Heb je een probleem met de winkel of leverancier? Weet wat je rechten zijn en haal je gelijk. Wij helpen je graag verder bij kwesties over aankoop, garantie en voorwaarden.

25 april 2016

Klacht voorleggen aan Geschillencommissie

Heb je een verkoper in gebreke gesteld per brief en na 4 weken nog geen reactie ontvangen? Of is je klacht niet naar tevredenheid afgehandeld? Dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie.

25 april 2016

Klachtenbrief schrijven aan verkoper van kindermatras

Heb je een klacht over een winkel of bedrijf en ben je er in een eventueel gesprek niet uitgekomen? Stel dan in een brief de verkoper in gebreke vanwege niet nagekomen afspraken.

25 april 2016

Klacht kenbaar maken bij verkoper van kindermatras

Ben je niet goed behandeld door een verkoper? Of houdt een bedrijf zich niet aan de afspraken? Leg dan eerst in een gesprek de klacht voor aan de verkoper.

25 april 2016

Kindermatras kapot, winkel failliet gegaan

Wat kun je doen als een product kapot gaat, maar de winkelier is failliet gegaan? Dat hangt af van of er nog garantie opzit.

25 april 2016

Je rechten als je een kindermatras online koopt

Als je een aankoop via internet of telefonisch (koop op afstand) hebt gedaan, geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Als je spijt krijgt van je aankoop kun je die binnen deze termijn zonder opgaaf van reden ongedaan maken.

25 april 2016

Kindermatras retourneren of ruilen

Als je iets in een winkel hebt gekocht is het wettelijk gezien zo: koop is koop. Ga in gesprek met de winkelier en kijk of je er samen uit kunt komen als je spijt hebt van een aankoop. Als je je aankoop online, telefonisch of aan de deur hebt gedaan geldt er een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.

25 april 2016

Verkoper legt schuld voor kapot kindermatras bij jou

Je aankoop gaat kapot en de verkoper zegt dat het je eigen schuld is. Moet jij dan bewijzen dat je het product normaal hebt gebruikt?

25 april 2016

Garantie op kindermatras buiten garantietermijn

Ook na de garantieperiode van de winkel of fabrikant kun je nog recht hebben op gratis reparatie of vervanging. Dat is je wettelijk recht op een deugdelijk product. Wel moet je kunnen aantonen dat het product buiten jouw schuld kapot is gegaan.

25 april 2016

Garantie op kindermatras binnen garantietermijn

Gaat een product gedurende de garantieperiode kapot, dan heb je recht op garantie: de verkoper of fabrikant moet het product repareren of vervangen.


Zoek binnen de website

Vul een zoekterm in