icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Genomineerd voor Website van het Jaar |

Wij gaan ervoor. Jij ook? Stem meteen

website van het jaar 2017

Archief kinderstoelen

Hier vind je alle eerder verschenen artikelen binnen Kinderstoelen.


2017

Nieuws | 28 juli 2017

Terugroepactie autostoeltje Recaro Optia

Recaro, fabrikant van onder meer autokinderzitjes, roept het Recaro Optia autostoeltje terug. De terugroepactie volgt op een test van de Consumentenbond waarbij het zitje los schoot van het onderstel en met kind en al door de auto vloog.

Nieuws | 7 juli 2017

Traphekje Mila onveilig

Voor het derde jaar op rij levert de traphekjestest van de Consumentenbond onveilige traphekjes op. Deze keer gaat het om traphekje Mila dat wordt verkocht bij Gamma en Karwei.

Nieuws | 17 februari 2017

Yaris Single ook met tuigje First Baby onvoldoende veilig

De kinderstoel van Yaris is ook met het tuigje First Baby onveilig, zo blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.

6 januari 2017

Reacties van fabrikanten

Half december publiceerden wij onze resultaten van het onderzoek naar kinderstoelen. Hoe reageerden de fabrikanten op onze resultaten?

2016

Nieuws | 28 november 2016

Test kinderstoelen

Verschillende kinderstoelen bieden geen goede bescherming tegen vallen. Of vingers kunnen klem komen te zitten. 

Nieuws | 28 november 2016

Waarschuwing: kinderstoel Louwen

De Louwen houtbewerking kinderstoel verkocht tussen 2002 en 2016, voldoet niet aan de veiligheidseisen.

21 november 2016

Hoe wij kinderstoelen testen

Wij testen 20 populaire kinderstoelen op veiligheid, gebruiksgemak en levensduur. De veiligheid is gecontroleerd aan de hand van de Europese Veiligheidsnorm NEN 14988.

2 november 2016

Klacht kenbaar maken bij verkoper van kinderstoel

Ben je niet goed behandeld door een verkoper? Of houdt de winkel zich niet aan de afspraken?

2 november 2016

Klachtenbrief schrijven aan verkoper van kinderstoel

Per brief kun je de verkoper in gebreke stellen vanwege niet nagekomen afspraken.

2 november 2016

Klacht voorleggen aan Geschillencommissie

Heb je een verkoper in gebreke gesteld per brief en na 4 weken nog geen reactie ontvangen? Of is je klacht niet naar tevredenheid afgehandeld?

2 november 2016

Problemen na het kopen van een kinderstoel online

Tips en voorbeeldbrieven om je om weg te helpen bij klachten na een aankoop via internet.

2 november 2016

Levertijd van kinderstoel

Weet wat je rechten zijn als de levertijd wordt overschreden.

2 november 2016

Je rechten als je een kinderstoel online koopt

Als je je kinderstoel via internet hebt gekocht, geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.

2 november 2016

Reparatie kinderstoel duurt lang

Een reparatie van de kinderstoel moet binnen een redelijke termijn plaatsvinden.

2 november 2016

Kinderstoel kapot, winkel failliet gegaan

Wat kun je doen als je kinderstoel kapot gaat, maar de winkelier is failliet gegaan? Dat hangt af van of er nog garantie opzit.

2 november 2016

Kinderstoel retourneren of ruilen

Als je je kinderstoel in een winkel hebt gekocht is het wettelijk gezien zo: koop is koop. Online gelden andere regels.

2 november 2016

Extra garantie bijkopen op kinderstoel

Met extra garantie betaal je voor iets waar je wettelijk gezien al recht op hebt.

2 november 2016

Verkoper legt schuld voor kapotte kinderstoel bij jou

Gaat de kinderstoel kapot na de garantieperiode, dan moet jij bewijzen dat je de stoel normaal hebt gebruikt.

2 november 2016

Garantie op kinderstoel binnen garantietermijn

Gaat je kinderstoel gedurende de garantieperiode kapot, dan heb je recht op garantie.

2 november 2016

Garantie op kinderstoel buiten garantietermijn

Ook na de garantieperiode kun je nog recht hebben op gratis reparatie of vervanging.


Zoek binnen de website

Vul een zoekterm in