icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Genomineerd voor Website van het Jaar |

Wij gaan ervoor. Jij ook? Stem meteen

website van het jaar 2017

Hoge rekening door ongewilde sms-diensten

Heb jij een hoge telefoonrekening door ongewilde sms-diensten? Dien dan een klacht in bij jouw mobiele provider.

Zolang de klacht wordt uitgezocht hoef je het bedrag voor de sms-dienst niet te betalen, de mobiele provider mag je telefoon niet afsluiten.

De mobiele provider mag je klacht alleen afwijzen als hij kan bewijzen dat je je bewust voor de sms-dienst hebt aangemeld.

Wat kun je het beste doen?

  • Dien binnen 2 maanden na de factuurdatum een klacht in bij je mobiele provider (zie voorbeeldbrief).
  • Word je klacht afgewezen? Dan kun je binnen 1 maand met je klacht naar de Geschillencommissie Telecommunicatie gaan.
  • Via www.payinfo.nl kun je een telefoon blokkeren voor betaalde sms-diensten.

Je kunt je klacht ook plaatsen op www.klachtenkompas.nl, een initiatief van de Consumentenbond. De klacht wordt dan direct ingediend bij het betreffende bedrijf. En om zeker te zijn dat je klacht serieus wordt genomen, kijkt de Consumentenbond met je mee.

Voorbeeldbrief

Test mobiele abonnementen