icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Genomineerd voor Website van het Jaar |

Wij gaan ervoor. Jij ook? Stem meteen

website van het jaar 2017

Mobiel abonnement opzeggen

Wil je een abonnement bij provider opzeggen? In de algemene voorwaarden van de provider staat de manier waarop je het abonnement kunt beëindigen.

Wat zijn je rechten?

Er geldt een opzegtermijn van maximaal 1 maand voor contracten zonder afgesproken einddatum (onbepaalde duur). Contracten met een afgesproken einddatum (bepaalde duur) die stilzwijgend verlengd zijn kun je ieder moment opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Zit je nog binnen de eerste afgesproken contractperiode of heb je uitdrukkelijk ingestemd om een contract na de contractsduur te vernieuwen of te verlengen? Dan ben je gebonden aan de afspraken met de aanbieder en dan kan het zijn dat je vastzit aan een opzegtermijn die langer is dan 1 maand.

Tips

  • Als je opzegt vraag dan in je opzegbrief om een bevestiging van je opzegging.
  • Bewaar een kopie van je opzegbrief en de eventuele bevestiging van je opzegging.
  • Bij het veranderen van internetprovider kun je het e-mailadres van die provider vaak niet meenemen.

Heb je een klacht? 

Heb je een klacht en wil je daarom je contract opzeggen? Dat kan niet zomaar. Eerst moet je de provider de kans geven om storingen te verhelpen. Wil of kan de aanbieder dat niet binnen een redelijke termijn? Dan kun je in het uiterste geval de overeenkomst opzeggen.

Wat kun je het beste doen?

  • Stuur een klachtbrief naar je provider. Schrijf in de klachtbrief precies wat de problemen zijn. Geef je provider de gelegenheid om binnen een redelijke termijn (3 weken) de problemen te verhelpen.
  • Als je door de storing langere tijd geen gebruik hebt kunnen maken van je internet, vraag dan om teruggave van (een deel) van het abonnementsgeld. De schade, zoals de kosten die je maakt om toch te internetten, kun je ook bij de provider terugvragen, tenzij de provider niks kon doen aan de storing.
  • Wil of kan de provider de storing niet binnen een redelijke termijn oplossen? Dan kun je in het uiterste geval de overeenkomst opzeggen. Geef dan per brief aan dat je het contract wil opzeggen omdat er (te) vaak storingen zijn.

In ons dossier alles-in-1-providers staat ook een stappenplan dat je kan helpen bij klagen bij een internetprovider

Je kunt je klacht ook plaatsen op www.klachtenkompas.nl, een initiatief van de Consumentenbond. De klacht wordt dan direct ingediend bij het betreffende bedrijf. En om zeker te zijn dat je klacht serieus wordt genomen, kijken wij met je mee.

Test mobiele abonnementen