Problemen met je provider
Heb je problemen met je provider? Probeer de problemen dan eerst op te lossen met je provider.
Snel naar:
Wat kun je het beste doen?
-
Stuur de provider een brief met daarin jouw klacht. Schrijf in je brief wat je van de provider verlangt en geef aan dat je binnen 3 weken een reactie wilt. Je kunt de brief het beste aangetekend versturen.
-
In ons dossier Alles-in-een providers staat ook een 10-stappenplan die je kan helpen bij een klacht over een internetprovider.
- Heb je na die 3 weken geen reactie ontvangen of reageert de provider niet naar tevredenheid op jouw brief dan kun je je klacht voorleggen bij de geschillencommissie. Let op: je kunt pas naar de geschillencommissie nadat je schriftelijk bij de provider hebt geklaagd.
- Voor vaste telefonie of mobiele providers kun je terecht bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.
- Voor internetproviders kun je terecht bij de Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten.
- Heb je een kabelaansluiting? Ga dan naar de Commissie Centrale Antenne Inrichtingen.
- Als de provider niet is aangesloten bij een geschillencommissie en je hebt een rechtsbijstandsverzekering dan kun je die inschakelen. Heb je die niet, dan kun je contact opnemen met de Consumentenbond. Als lid krijg je bij ons persoonlijk juridisch advies 070 - 445 45 45.
Je kunt je klacht ook plaatsen op www.klachtenkompas.nl, een initiatief van de Consumentenbond. De klacht wordt dan direct ingediend bij het betreffende bedrijf. En om zeker te zijn dat je klacht serieus wordt genomen, kijkt de Consumentenbond met je mee.