icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Garmin stopt met Navigon apps

Nieuws | Garmin stopt op 14 mei met alle Navigon 'turn-by-turn' navigatie-apps. Geïnstalleerde apps en het 'unlimited' abonnement kun je daarna nog 2 jaar blijven gebruiken. Andere abonnementen blijven bruikbaar tot het einde van de abonnementsperiode.
Arjen Oving
Arjen Oving

Expert Elektronica

Gepubliceerd op:  19 april 2018

navigon-apps

Met een duidelijk bericht op de website van Navigon en met meldingen in de apps zelf informeert Garmin, de eigenaar van het merk Navigon, de gebruikers over de situatie. Geïnstalleerde turn-by-turn-apps blijven nog minstens 2 jaar bruikbaar en ook het Support Team van Navigon blijft nog actief.

Abonnementen

Om daadwerkelijk te kunnen navigeren met Navigon is een maand-, jaar- of 'unlimited'-abonnement nodig. In de app zijn meerdere typen abonnmenten beschikbaar. Maar vanaf 14 mei worden ze niet meer verkocht in de app. Ze blijven nog wel bruikbaar tot het einde van de abonnementsperiode.

Dat geldt ook voor 'Freshmaps', een abonnement van Navigon dat kaarten automatisch update. Het 'unlimited'-abonnement blijft nog minstens 2 jaar bruikbaar.

Let op! Heb je een Android smartphone? Dan moet je zelf je abonnement beëindigen via het menu in de Google Play store, onder 'Abonnementen'. Voor iPhones worden de abonnementen vanzelf stopgezet. 

Nieuwe telefoon

De Navigon-app kan straks nog steeds overgezet worden op een nieuwe telefoon, mits je niet overstapt van Android naar iPhone of andersom. Na 14 mei zullen wij controleren of dit daadwerkelijk lukt.

Uitzonderingen

Alleen Navigon select (voor Duitse Telekom-klanten) en Garmin HUD blijven beschikbaar in de app-stores.

Lees ook: