icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Bekijk de Vlucht Claim Service |

Compensatie tot €600 per persoon

VluchtClaimService

Nieuw blokkeernummer passen pas na de zomer

Nieuws |

Gepubliceerd op:  7 juni 2004


Het nieuwe, landelijke nummer om verloren of gestolen pasjes te blokkeren, komt waarschijnlijk pas na de zomer. Dat meldt de Nederlandse Vereniging van Banken. Wie bankiert bij verschillende banken, moet nu bij verlies of diefstal vaak verschillende nummers bellen.

Via het nieuwe makkelijker te onthouden nummer kunnen bank- en giro-pasjes, maar ook creditcards en tankpasjes van verschillende aanbieders worden geblokkeerd. Wie naar het nummer belt, wordt doorverbonden naar de eigen bank.

Na een jaar wordt gekeken of de proef wordt voortgezet.

Totdat het nieuwe nummer in gebruik wordt genomen, moet u nog de volgende nummers bellen als u uw pas wilt blokkeren:

Meldnummers voor het blokkeren van giro- en bankpassen:

  • Postbank: +31 (0) 58 – 212 60 60
  • Rabobank: +31 (0) 499 – 499 112 (ook collect call)
  • Andere banken: 0800 – 0313
  • Andere banken (vanuit het buitenland): +31 (0) 30 283 5372 (ook collect call)

Meldnummers voor het blokkeren van creditcards vanuit Nederland, en vanuit het buitenland:

  • ABN AMRO Creditcard : 030 283 55 55 / 0031 30 283 55 55
  • Fortis Personal Support: 034 658 36 67 / 0031 34 658 36 67
  • Postbank (Premium) Plus: 079 593 92 91 / 0031 79 593 92 91
  • Eurocard/Mastercard (Interpay): 030 283 55 55 / 0031 30 283 55 55
  • Visa : 020 660 06 11 / 0031 20 660 06 11
  • American Express: 020 504 86 66 / 0031 20 504 86 66
  • Diners Club Security Service: 020 654 55 11 / 0031 20 654 55 11