icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Ontdek de Gezondgids |

Word abonnee en kies je korting / cadeau.

Gezondgids 45x45

Advieslijn over klachten tegen artsen

Nieuws |

Gepubliceerd op:  12 april 2005


Het komt regelmatig voor dat consumenten niet tevreden zijn over hun arts. De Consumentenbond heeft daarom de telefonische advieslijn "Wat kan ik doen met een klacht over mijn arts?" geopend. 

Misschien bent u ontevreden over uw arts. Dat kan om allerlei redenen zijn. Het duurt bijvoorbeeld te lang voordat u aan de beurt bent. U twijfelt aan de noodzaak van een behandeling die de arts voorschrijft. Of u bent ontevreden over de diagnose of er is onenigheid over de hoogte van de rekening.

Net als in "reguliere" bedrijfstakken worden er in de medische wereld fouten gemaakt, zijn er misverstanden of meningsverschillen. En net als in andere sectoren het geval is, kunnen consumenten ook hier actie ondernemen, bijvoorbeeld hun beklag doen over wat hen is overkomen. Maar vaak hebben mensen geen idee wat er mogelijk is.

De telefonische advieslijn van de Consumentenbond (open tot september) adviseert u over bijvoorbeeld het overstappen naar een andere arts, het aanvragen van een second opinion en het indienen van een klacht.

Het telefoonnummer van de bond is (070) 445 40 00.
Voor leden is het advies gratis, niet-leden krijgen voor €10 eenmalig uitgebreid advies.