icon-menulogo_footerpredssymbol-afradersymbol-bestekoopsymbol-besteuittest
Bespaar gemiddeld €350 op je energierekening.|

Doe mee met ons Energiecollectief.

Energiecollectief icon

Klacht over BankGiroLoterij

Nieuws |

Gepubliceerd op:  1 juli 2005


De Consumentenbond dient een klacht in bij de Reclame Code Commissie tegen de Bankgiroloterij. De bond vindt de mailing die de Bankgiroloterij verstuurt misleidend. In de brief staat dat mensen een prijs hebben gewonnen. Er staat echter niet dat mensen eerst loten moeten kopen en dan pas kunnen zien wat zij eventueel gewonnen hebben.

De BankGiroLoterij stuurt geadresseerde mailings met de mededeling: “Van harte gefeliciteerd, u heeft gewonnen! Maar wat? Kijk snel op internet. Pas op de site van de BankGiroLoterij blijkt dat het ontvangen van een prijs afhankelijk is van het bestellen van een aantal loten.

Wat vindt de Bond?
De bond is van mening dat de inhoud van de brief in strijd is met de waarheid en misleidend omdat er staat dat de geadresseerde  heeft gewonnen en alleen de prijs nog niet bekend is.

Het is niet de eerste keer dat er commotie ontstaat over de manier waarop loterijen reclame maken. Eerder kwamen er veel klachten bij de Consumentenbond over de BWM-actie van de Sponsorloterij.

Lees ook
Irritatie over BMW-actie Postcodeloterij