icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
De beste zorgverzekering, die wil jij toch ook? |

Vergelijk en stap over

zorgicoon-45x45px

Scarlet bemiddelingsactie

Nieuws |

Gepubliceerd op:  14 juli 2005


Door de reclames van het bedrijf Scarlet, met bekende Nederlander Beau van Erven Dorens, zijn tienduizenden mensen over de streep getrokken klant te worden bij deze internetprovider/telecom- en televisie-aanbieder. Dit verloopt niet altijd vlekkeloos en daarom start de Consumentenbond van donderdag 14 juli tot maandag 12 september een bemiddelingsactie.

De Consumentenbond heeft sinds mei ruim honderd klachten binnengekregen over Scarlet. Klagers uiten hun ongenoegen over beloftes die niet worden nagekomen over bijvoorbeeld de datum waarop ze gebruik kunnen maken van internet, telefonie en/of televisie. Zo heeft een mevrouw zich in januari aangemeld voor het Scarlet One pakket (adsl en telefonie in één pakket). Ruim een half jaar later wacht deze consument nog steeds op de aanleg van het telefoongedeelte. En een andere klager heeft in februari een ‘triple play’ (adsl, telefonie én televisie in één pakket) abonnement aangevraagd. Scarlet zegde toe het binnen drie maanden aan te leggen. Tot op heden is er niets gebeurd.

Meld u aan voor bemiddeling
Ontevreden Scarlet-klanten kunnen terecht bij de Consumentenbond omdat die vandaag een actie start voor zijn leden die problemen hebben met Scarlet. De bond heeft overleg gehad met Scarlet en is blij dat het bedrijf zich bereid heeft verklaard de klachten van de Consumentenbondleden snel op te lossen. Deelnemers betalen €5 als bijdrage in de kosten die de bond maakt. Scarlet heeft toegezegd deze kosten bij terechte klachten te vergoeden.

(actie is afgelopen)