icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Bespaar met het Energiecollectief |

Schrijf je nu in

Energiecollectief icon

Klantoordeel NS stijgt licht

Nieuws |

Gepubliceerd op:  20 juli 2005


Na enkele jaren van steeds verbeterde prestaties op het spoor en stijgende klantwaardering neemt deze groei nu wat af. Het algemeen oordeel van treinreizigers over NS stijgt in het tweede kwartaal licht en lijkt zich te stabiliseren. Het aantal klanten dat in het tweede kwartaal aan NS het rapportcijfer 7 of hoger geeft, neemt toe van 66% in 2004 naar 67% in 2005.

Er is een stijging van de waardering voor de sociale veiligheid in de trein en op het station, voor informatie bij vertraging en voor op tijd rijden. De waardering voor de beschikbaarheid van zitplaatsen blijft hoog.

NS publiceert elk kwartaal de cijfers over de klanttevredenheid. Deze cijfers volgen uit het onafhankelijk onderzoek dat consumentenorganisaties en overheid samen met NS verrichten. Hierin geven reizigers hun oordeel over de kwaliteit van de verschillende aspecten van de dienstverlening van NS.