icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
De beste zorgverzekering, die wil jij toch ook? |

Vergelijk en stap over

zorgicoon-45x45px

Aanbieding Kruidvat onduidelijk

Nieuws |

Gepubliceerd op:  8 augustus 2005


In het reclamekrantje van drogisterijketen Kruidvat van begin augustus wordt een gratis toegangskaart voor Walibi World ter waarde van €25 aangeboden bij aankoop van twee actieproducten. Pas na aankoop blijkt dat de periode waarin de toegangskaart kan worden ingewisseld loopt van 1 september tot 30 oktober 2005. Deze beperking staat niet in de folder en niet op de coupon die afgebeeld staat op de folder.

Nederlandse Reclame Code
Volgens de voorschriften van de Nederlandse Reclame Code hoort u bij een aanbieding meteen te weten wat uw rechten en plichten zijn als u erop ingaat. Verder dienen volgens deze Code de aangeboden goederen en diensten, in dit geval de coupon, duidelijk en waarheidsgetrouw te worden afgebeeld en/of beschreven.

De afbeelding in de folder wijkt op een heel belangrijk punt af van de daadwerkelijke coupon, omdat de periode waarin de coupon geldig is (1 september tot en met 30 oktober 2005) niet vermeld staat. U komt er dus pas nadat u de actieproducten heeft gekocht achter dat de kortingsperiode beperkt is.

Brief Consumentenbond
Wij hebben Kruidvat in een brief laten weten dat het bedrijf zich dient te houden aan de voorschriften. Zij hadden dus in de folder moeten aangeven dat de kortingsbon ingewisseld kan worden in de periode 1 september – 30 oktober 2005. Op deze manier wordt voorkomen dat de consument op het verkeerde been wordt gezet. 

Bon ook in augustus bruikbaar
Na overleg tussen de Consumentenbond en Kruidvat blijkt dat er een vergissing is gemaakt die Kruidvat zelf ook al had opgemerkt. Kruidvat heeft toegezegd dat Walibi World soepel zal zijn in het innemen van de kortingsbonnen die voor 1 september 2005 worden aangeboden. Daarnaast kunnen mensen die met de kortingsbon actieproducten hebben gekocht en er bij nader inzien vanaf willen, de producten terugbrengen naar de winkel (met kassabon en kortingsbon) en hun geld terug krijgen.