Houding Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen onbegrijpelijk
Nieuws|
Gepubliceerd op:22 september 2005
De Consumentenbond vindt de houding van de NVZ onbegrijpelijk. De koepelorganisatie zou de transparantie moeten zien als een uitdaging voor ziekenhuizen om van elkaar te leren. Daarnaast is openheid een stimulans om beter te presteren. Je wilt immers als ziekenhuis ervoor zorgen dat je goed naar voren komt met je resultaten.
De ziekenhuizen die wel met de billen bloot durfden, verdienen dan ook wat de Consumentenbond betreft alle lof. Meerdere chirurgen hebben laten weten de transparantie te zien als een goede mogelijkheid om van elkaar te leren. Zij onderschrijven het belang van borstkankerpatiƫnten om kwaliteitsgegevens met elkaar te vergelijken. In plaats van angst voor publicatie zou de NVZ de openheid dan ook moeten zien als een kans in plaats van een bedreiging.
Lees verder
Dossier Ziekenhuizen - Borstkankerzorg
Grote verschillen in borstkankerzorg ziekenhuizen - 22 september 2005