icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Consumentenbond.nl

Inloggen

Vul een geldig e-mailadres in

Vul een wachtwoord in

Servicekosten voor concerttickets ondoorzichtig

Nieuws|

Gepubliceerd op:10 november 2005


De kartelpolitie NMA gaat onderzoek doen naar de servicekosten die verkopers van concerten, zoals Ticketservice, in rekening brengen. Dit naar aanleiding van kamervragen van de SP en onderzoek van de Consumentenbond.

De Consumentenbond maakt vooral bezwaar over de gedeeltelijke restitutie als het concert wordt afgelast. Consumenten krijgen dan alleen de kale ticketprijs terug en niet de servicekosten. De bond is van mening dat de organisator van het evenement er voor moet zorgen dat dit wél gebeurt.

Bijkomende kosten
De organisator van een evenement stelt een ‘kale’ kaartprijs vast. Het ticketbureau telt daar bijna altijd ‘servicekosten’ bij op. De bijkomende kosten lopen uiteen van €2,80 tot €4,45 per kaartje. Voor internetboeking komt daar vaak nog een toeslag bij.

Word ook
Lid van de Consumentenbond

Lees ook
Nieuwsbericht Ticketbureaus scheutig met servicetoeslag - 24 september 2004