icon-menulogo_footerpredssymbol-afradersymbol-bestekoopsymbol-besteuittest
Je thuis toekomstbestendig maken?|

Bestel het boek Prettig blijven wonen.

Prettig blijven wonen 45x45

Geschillencommissie Makelaardij van start

Nieuws |

Gepubliceerd op:  2 december 2005


Met ingang van 1 januari 2006 kunnen mensen die ontevreden zijn over een VBO-makelaar hun klacht indienen bij de Geschillencommissie Makelaardij. Bij deze geschillencommissie, een objectief en door de overheid gedragen instituut, kunnen consumenten klachten tot een bedrag van 10.000 euro laagdrempelig, snel en goedkoop laten behandelen.

De Consumentenbond, de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) en VBO Makelaar hebben de overeenkomst over de oprichting van een Geschillencommissie Makelaardij vrijdag 2 december officieel ondertekend. Met de oprichting van een toegankelijke geschillencommissie kunnen consumenten gemakkelijker hun recht halen.

De Geschillencommissie Makelaardij, die wordt benoemd door de SGC, zal bestaan uit drie leden: een voorzitter (uit de rechterlijke macht) en twee commissieleden, voorgedragen door VBO Makelaar en de Consumentenbond. De samenstelling van de commissie staat garant voor een objectieve behandeling van een consumentenklacht.