icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Bekijk de Vlucht Claim Service |

Compensatie tot €600 per persoon

VluchtClaimService

Reclame zorgverzekeraars zwelt aan

Nieuws |

Gepubliceerd op:  25 februari 2005


De zorgverzekeraars steken voor tientallen miljoenen euro’s in reclame, maar de verzekerden zien geen reden om van maatschappij te veranderen.

Wat vindt de bond ervan?
Er is democratisch besloten dat zorgverzekeraars meer met elkaar moeten concurreren. De bond juicht dat toe. Het kan de kosten drukken en de keus van de zorgconsument vergroten. Bij concurrentie hoort reclame. Dat de consumenten nog niet massaal een andere verzekeraar zoeken, komt doordat het aanbod buitengewoon ingewikkeld en ondoorzichtig is. De consumenten moeten veel gemakkelijker kunnenkiezen. Wij dragen daaraan bij met ons onderzoek naar zorgverzekeringen, te vinden op Kiesbeter.nl.

De reclame van de zorgverzekeraars moet ook waar zijn. De feiten moeten kloppen en de gewekte indruk ook. Een verzekeraar die adverteert met ‘binnen twee dagen geholpen’ moet dat waarmaken. Wij roepen consumenten op om het ons te melden als zij zien dat verzekeraars zulke beloften niet inlossen via: zorg@consumentenbond.nl.