icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Bekijk de Vlucht Claim Service |

Compensatie tot €600 per persoon

VluchtClaimService

KPN belooft tv-reclame niet ongevraagd te personaliseren

Nieuws |

Gepubliceerd op:  8 mei 2006


De Consumentenbond heeft KPN aangesproken op de algemene voorwaarden van MINE, de nieuwe internettelevisiedienst van het telecombedrijf.

Personaliseren
In die voorwaarden staat vermeld dat KPN zich de mogelijkheid voorbehoudt om het kijkgedrag van de klanten te gebruiken voor het 'personaliseren van reclame-uitingen'. Dat zou kunnen betekenen dat de consument reclame voorgeschoteld krijgt die gebaseerd is op zijn kijkgedrag. Daar is niets mis mee mits hij daar specifiek mee akkoord is gegaan. De voorwaarden van KPN MINE suggereren iets anders.

Toestemming
KPN heeft de Consumentenbond laten weten dat het nooit de bedoeling is geweest om het kijkgedrag van consumenten ongevraagd te gebruiken voor gepersonaliseerde reclames. KPN zal vooraf eerst expliciet toestemming vragen aan de klant en heeft aan de Consumentenbond beloofd de gewraakte voorwaarden van MINE binnenkort aan te passen.

Lees ook
Alles over digitale televisie

Doe mee
Meld uw ervaringen met digitale televisie