icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
De beste zorgverzekering, die wil jij toch ook? |

Vergelijk en stap over

zorgicoon-45x45px

Internetbellen: tevredenheid maar ook problemen

Nieuws |

Gepubliceerd op:  7 september 2006


De meerderheid van de internetbellers is over het algemeen tevreden. Soms is er ontevredenheid over de kwaliteit van de verbinding. Maar vooral bij het installeren van internetbellen lopen mensen tegen problemen aan. 

Meer dan een miljoen Nederlandse huishoudens belt inmiddels via internet. Voor consumenten is het een lastige afweging: zeg ik mijn vaste telefoon bij KPN op en stap ik over op het relatief goedkope internetbellen, of niet?

Problemen
Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat de meeste ondervraagden de gesprekskwaliteit in het algemeen niet vinden verschillen van de oude situatie. Maar één op de vijf mensen merkt wel een verslechtering van de kwaliteit. De helft heeft recentelijk een keer of vaker een slechte kwaliteit ondervonden. Het installeren verloopt lang niet altijd vlekkeloos. 14% heeft zelfs spijt van zijn overstap. De verschillen tussen de aanbieders van internettelefonie zijn groot: sommigen scoren boven het gemiddelde, anderen scoren daar duidelijk onder.

Kijk ook
Naar het item van <em>RTL Nieuws</em> (7 september 2006 - wmv)

Advies
Heeft u behoefte aan advies? Bel onze advieslijn Digitale Diensten

Meldpunt
Heeft u een klacht over internetbellen? Steun onze actie en meld het ons

Lees ook
De resultaten van het onderzoek naar internetbellen in de Digitale Consument (pdf, direct toegang exclusief voor Bond Online-abonnees)

Bestel ook
Kennismakingsaanbod van de Digitale Consument:  2 nummers voor €5