icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
De beste zorgverzekering, die wil jij toch ook? |

Vergelijk en stap over

zorgicoon-45x45px

Goede informatievoorziening bij nieuwe dienstregeling

Nieuws |

Gepubliceerd op:  8 december 2006


De Consumentenbond eist dat de NS alles in het werk stellen om bij de invoering van de nieuwe dienstregeling, de reizigers goed, adequaat en tijdig te informeren wanneer treinen niet op tijd rijden of wanneer er verstoringen zijn. Dit door middel van omroepberichten en personeel op stations en in de treinen.

De Consumentenbond kan zich voorstellen dat een mega-operatie als deze met de nodige kinderziektes gepaard gaat, maar vindt dat de NS hier het ongemak voor de reiziger tot een minimum dienen te beperken. Een goede informatievoorziening richting de reiziger is hierbij een vereiste. Uit een klanttevredenheidsonderzoek van de NS blijkt dat de NS met name op dit punt nog altijd teveel onder de maat presteren.

Vraagtekens bij nieuwe dienstregeling
De Consumentenbond vraagt zich daarnaast af of de nieuwe dienstregeling voor de verwachte sprong voorwaarts zorgt, namelijk minder gemiste aansluitingen, minder uitgevallen treinen en een betere punctualiteit. De bond zal de NS hier kritisch volgen.

Lees ook
De test Pechhulpdiensten
Nieuwsbericht Advies over NS-dienstregeling 2007: betere aansluitingen - 31 juli 2006