icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Bekijk de Vlucht Claim Service |

Compensatie tot €600 per persoon

VluchtClaimService

Overstappen naar andere internetprovider lastig

Nieuws |

Gepubliceerd op:  18 januari 2006


Internetproviders maken het overstappen zo lastig dat mensen blijven zitten waar ze zitten of als ze toch overstappen dat niet nog een keer zouden doen. Daardoor kunnen mensen te veel betalen voor hun internetaansluiting of de kwaliteit kan achterblijven. Dat blijkt uit onderzoek van het ministerie van Economische Zaken en uit onderzoek van de Consumentenbond.

Onderzoek
Meest schokkende conclusie uit het onderzoek van het ministerie van Economische Zaken: van alle consumenten die het afgelopen jaar zijn overgestapt bij telefonie, internet en televisie, heeft 1 op de 3 zoveel problemen gehad bij het overstappen dat zij dat niet nogmaals zouden doen. Specifiek bij internet ligt dit aantal op 35%. Het gaat hierbij vooral om problemen van technische en administratieve aard. Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat het kan lonen om wél over te stappen.

Actie
De bond heeft bij de minister van Economische Zaken de eis neergelegd dat mensen niet meer zelf hun overstap hoeven te regelen, maar dat - net als bij verzekeringen en energie - de nieuwe internetprovider alles voor ze uit handen neemt zodat overstappen makkelijk wordt.