icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
De beste zorgverzekering, die wil jij toch ook? |

Vergelijk en stap over

zorgicoon-45x45px

Veel consumenten ergeren zich aan dienstverleners

Nieuws |

Gepubliceerd op:  31 augustus 2007


De Consumentenbond heeft een top 15 opgesteld van de meest irriterende dienstverleners. De top 3 wordt gevormd door drie ICT-bedrijven: KPN, UPC en @Home. Nummer 4 is de Belastingdienst.

Ruim 1500 consumenten gaven hun ervaringen met dienstverleners in de periode april 2006 t/m april 2007. Vijfenzestig procent gaf aan zich geƫrgerd te hebben aan een bedrijf of instelling: veel klachten die aangekaart werden, werden niet opgelost. KPN staat bovenaan door de vele klachten over slechte- of niet-werkende internet- en telefoonverbindingen in de onderzoeksperiode.

De klachten die de consumenten hadden varieerden van een slechte bereikbaarheid, service en informatievoorziening (bij klachten) tot het niet oplossen van problemen. Ook het ongewenst toezenden van producten, het verkeerd bezorgen van post, het niet goed doorvoeren van wijzigingen als ook factuurellende zoals foute eindafrekeningen en verkeerd afgeschreven bedragen werden veel genoemd.

Opname in de top 15 betekent niet dat dit de vijftien slechtste bedrijven van Nederland zijn. Grote instellingen krijgen namelijk meer klachten omdat ze ook meer klanten hebben.

 Top 15 irriterende dienstverleners:
1. KPN
2. UPC
3. @Home
4. Belastingdienst
5. NS
6. ABN AMRO
7. Gemeenten
8. Het Net
9. Postbank
10. Rabobank
11. UWV
12. Eneco
13. Planet Internet
14. Nuon
15. TNT Post

 

 

 

 

 

 

 

 

Meer informatie over dit onderzoek staat in de Geldgids van september 2007