icon-menulogo_footerpredssymbol-afradersymbol-bestekoopsymbol-besteuittest
Je thuis toekomstbestendig maken?|

Bestel het boek Prettig blijven wonen.

Prettig blijven wonen 45x45

Geschillencommissie internet van start

Nieuws |

Gepubliceerd op:  2 november 2007


De geschillencommissie internet is eindelijk van start gegaan. Consumenten met klachten over KPN (inclusief o.a. Planet en HetNet) en @home kunnen voortaan bij problemen, waarmee je normaal niet naar een rechter stapt, toch snel, goedkoop en makkelijk een bindende uitspraak krijgen van een onafhankelijke instantie.

De aangesloten bedrijven hebben ongeveer de helft van de internetmarkt in handen; andere internetproviders volgen naar verwachting snel. Internetaanbieders staan op nummer 2 in de klachten top tien van de Consumentenbond.

Deadline
De Consumentenbond heeft jarenlang gevochten voor de totstandkoming van de geschillencommissie, die de naam Electronische Communicatie Diensten heeft gekregen. De aansluiting van o.a. Telfort, Casema en Orange wordt op korte termijn verwacht. UPC – met volgens TNO meer dan 10% marktaandeel – zit nog niet in de aansluitprocedure, maar geeft zelf aan wel degelijk bezig te zijn met de aanmelding. De Consumentenbond verwacht dat álle internetproviders, ook de relatief kleinere bedrijven, zich vóór 1 januari 2008 daadwerkelijk aansluiten.