icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Consumentenbond.nl

Inloggen

Vul een geldig e-mailadres in

Vul een wachtwoord in

Phonehouse past reclame aan

Nieuws|

Gepubliceerd op:1 oktober 2007


Op aandringen van de Consumentenbond staakt belwinkel The Phonehouse het gebruik van de kreten ‘gratis sms-en’ en ‘onbeperkt internetten’ in zijn reclame voor een mobiel internetabonnement. De bond heeft geconstateerd dat het bedrijf de claims niet kan waarmaken.

Sinds begin september maakt The Phonehouse reclame voor een mobiel breedband internetabonnement via het netwerk van Telfort. Het gaat daarbij om mobiel internetten op de laptop of pc. Wie een abonnement afsluit, zou vervolgens via de computer ‘gratis’ kunnen sms-en en ‘overal onbeperkt razendsnel’ kunnen internetten. Maar in de praktijk blijkt dat consumenten wel degelijk moeten betalen voor het versturen van sms’jes en het dataverkeer is aan een limiet gebonden.

Schadeloos
Hoewel The Phonehouse nu zijn reclame aanpast, wil de Consumentenbond dat benadeelde consumenten schadeloos worden gesteld. De kosten die voor sms’jes in rekening zijn gebracht, moeten kwijtgescholden worden en ook moeten mensen het abonnement alsnog kunnen opzeggen.