icon-menulogo_footerpredssymbol-afradersymbol-bestekoopsymbol-besteuittest
Je thuis toekomstbestendig maken?|

Bestel het boek Prettig blijven wonen.

Prettig blijven wonen 45x45

Klachteninstituut financiële dienstverlening onder druk

Nieuws |

Gepubliceerd op:  28 maart 2007


Een aantal financieel adviseurs wil dat uitspraken van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD) niet bindend zijn. Eerder hadden zijn ermee ingestemd dat uitspraken over zaken tot € 150.000,- wel bindend zouden zijn. Met deze actie tornt deze groep adviseurs aan een laagdrempelige mogelijkheid voor consumenten om financiële geschillen te beslechten.

Zowel consumenten als financiële dienstverleners zijn in de ogen van de Consumentenbond gebaat bij een bindende geschilregeling. Die schept duidelijkheid voor alle partijen. De nu tegenstribbelende financieel adviseurs geven aan dat zij benadeeld zullen worden door bindende geschillenbeslechting. De Consumentenbond bestrijdt het dat een serieus klachteninstituut als het KiFiD partijdig zou zijn. De nauwe samenwerking met de Stichting Geschillencommisies Consumentenzaken onderstreept dat nog eens.

Lees ook:
De kleine lettertjes