icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Bekijk de Vlucht Claim Service |

Compensatie tot €600 per persoon

VluchtClaimService

Klanten ABN-AMRO mogen niet de dupe worden van overname

Nieuws |

Gepubliceerd op:  5 oktober 2007


Klanten en rekeninghouders van ABN-AMRO mogen niet de dupe worden van de overname door het consortium met onder meer Fortis. De Consumentenbond benadrukt dat de verandering niet mag leiden tot duurdere betaalpakketten of slechtere service.

Ondanks de overname mag er niet beknibbeld worden op het aantal bankfilialen, de openingstijden en de telefonische bereikbaarheid. De kwaliteit van de dienstverlening van de nieuwe bank moet minimaal gelijk zijn aan de service van het huidige ABN-AMRO. De bond is daar de komende tijd extra alert op.

Overstappen
De Consumentenbond gaat er bij ABN-AMRO en Fortis op aandringen dat klanten die het niet eens zijn met de overname makkelijk – en dus zonder gedoe – kunnen overstappen naar een andere bank. Ook moeten de beide banken hun klanten voortdurend op de hoogte houden van de veranderingen.