icon-menulogo_footerpredssymbol-afradersymbol-bestekoopsymbol-besteuittest
Je thuis toekomstbestendig maken?|

Bestel het boek Prettig blijven wonen.

Prettig blijven wonen 45x45

Overstappers zitten tijdelijk zonder internet

Nieuws |

Gepubliceerd op:  1 april 2008


Een derde van de mensen die overstappen naar een andere aanbieder van internet en telefonie ervaart problemen. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond, die eist dat klanten een financiële compensatie krijgen bij overstapproblemen.

36% van de geënquêteerden die daadwerkelijk zijn overgestapt zegt problemen te hebben ervaren. Zo had 31% langer dan een dag geen internet en telefonie; 17% van de overstappers langer dan een week. Ook ontving een kwart van de mensen nog steeds rekeningen van de oude aanbieder.

Compensatie
De Consumentenbond eist van de aanbieders van internet en telefonie dat zij klanten met overstapproblemen automatisch een financiële compensatie geven. Bijvoorbeeld een bedrag voor iedere dag dat de internet- en telefonieverbinding het niet doet.
De ‘overstapservice’ die de internetproviders van plan zijn, waarbij de nieuwe aanbieder de overstap regelt, is een goede zet maar gaat in de ogen van de bond niet ver genoeg. Financiële compensatie zet druk op de ketel bij de aanbieders om het overstapproces effectief te verbeteren.