icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
De beste zorgverzekering, die wil jij toch ook? |

Vergelijk en stap over

zorgicoon-45x45px

Uitkomsten overleg EK-actie Kruidvat

Nieuws |

Gepubliceerd op:  25 juni 2008


Kruidvat belooft voortaan geen reclame meer te maken op de manier zoals de EK LCD TV actie was georganiseerd. Dat is het resultaat van het overleg tussen de Consumentenbond en Kruidvat over de EK-actie van Kruidvat. Daarnaast heeft Kruidvat aangegeven alle abonnees van zijn e-mailnieuwsbrief en bezoekers van zijn website een nieuw aanbod te doen voor een LCD-televisie.

 

Rond de EK-wedstrijd Nederland-Italië organiseerde Kruidvat een ‘spectaculaire’ reclameactie. Kruidvat bood klanten, onder meer door middel van een massaal verstuurde e-mail, LCD tv’s aan voor 399 euro, te verminderen met 100 euro korting voor elk doelpunt dat Nederland maakte. De uitslag van de wedstrijd (3-0) zorgde ervoor dat de tv’s voor 99 euro geleverd moesten worden. De interesse in het aanbod bleek de voorraad van 250 toestellen vele malen te overtreffen. Door de enorme toeloop was de website van Kruidvat gedurende de korte actieperiode (vanaf het eindsignaal tot 24:00 uur) nagenoeg onbereikbaar.

 

Gelet op het feit dat Kruidvat klanten massaal heeft benaderd per e-mail, de te verwachten grote belangstelling voor een LCD TV tijdens het EK voetbal zeker met een dergelijk groot prijsvoordeel, was de voorraad van 250 exemplaren te beperkt. Een product dat wordt aangeboden tegen een actieprijs behoeft weliswaar niet in onbeperkte mate leverbaar te zijn, maar dient volgens de regels voor het maken van eerlijke reclame wel ’in voldoende mate’ aanwezig te zijn.