icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Consumentenbond.nl

Inloggen

Vul een geldig e-mailadres in

Vul een wachtwoord in

Oprichting Geschillencommissie Verbouwingen

Nieuws|Op 1 september 2010 gaat de Geschillencommissie Verbouwingen van start. Stichting BouwGarant, de Consumentenbond en Vereniging Eigen Huis hebben hierover een akkoord bereikt. De komst van de Geschillencommissie Verbouwingen betekent een laagdrempelig loket voor het beslechten van geschillen tussen consumenten en bouwbedrijven.

Gepubliceerd op:7 juni 2010


Met de oprichting van de Geschillencommissie Verbouwingen wordt gehoor gegeven aan een lang gekoesterde wens van politiek, consumentenorganisaties en de bouwsector. Nu is het voor consumenten niet altijd duidelijk wat hun rechten zijn en waar zij terecht kunnen als er een geschil ontstaat. De geschillencommissie met daaraan gekoppeld nieuwe consumentenvoorwaarden betekent voor de consument meer zekerheid en één "loket" waar men terecht kan.

Bouwgarant

Consumenten die onderhoud, een verbouwing of een restauratie hebben laten uitvoeren door een BouwGarant-aannemer kunnen met hun klacht terecht bij de Geschillencommissie Verbouwingen. Het contract met de aannemer dient op of na 1 september 2010 te zijn gesloten.