icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Zjubi dubieuze 'opvolger' van Hotelgoldcard / Hotelgroup Passport

Nieuws
|
Consumenten die ongewenst de vakantiekortingskaart van Zjubi krijgen, hoeven deze niet te betalen. Eventuele -onrechtmatige - afschrijvingen kunnen zij storneren en aanmaningen hierover van incassobureaus kunnen zij negeren. Dat adviseert de Consumentenbond aan consumenten die tegen hun wil de kaart van Zjubi, de opvolger van Hotelgoldcard en het Hotelgroup Passport, ontvingen.

   Gepubliceerd op:12 april 2013

Het is onduidelijk of Zjubi de bedrijven Hotelgoldcard en Hotelgroup Passport heeft overgenomen of dat het alleen een naamsverandering betreft. Hotelgroup, die de vakantiekortingskaart eerst verkocht, kreeg eind 2012 van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) een flinke boete, aangezien zij bij de verkoop de wet overtraden. De overeenkomsten bleken niet rechtsgeldig, omdat consumenten de vereiste schriftelijke overeenkomst niet hadden getekend. Ook informeerde Hotelgoldcard zijn potentiële klanten niet over het automatisch verlengen van de kaart.

Incassobureau Buhrman

De Consumentenbond krijgt meldingen van consumenten die een kaart hebben ontvangen van Zjubi terwijl ze ook nog steeds worden belaagd door Burhmann. Dit incassobureau is door Hotelgroup Passport ingeschakeld en blijft onterecht aanmaningen versturen voor het nietige Hotelgroup Passport. De Consumentenbond heeft Buhrmann daarover aangesproken, maar dat mocht niet baten. De Consumentenbond adviseert om deze aanmaningen te blijven negeren.