icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Netflix breidt zijn ultra-hd-aanbod gestaag uit

Nieuws | Netflix breidt zijn ultra-hd-aanbod gestaag uit met nieuwe films en series, zo blijkt uit een gesprek tijdens de IFA in Berlijn.
Stefan Vrijdag
Stefan Vrijdag

Expert Elektronica

Gepubliceerd op:  9 september 2015


Neil HuntEr worden steeds meer ultra-hd-tv’s verkocht, maar er is nog maar weinig beeldmateriaal dat optimaal gebruikmaakt van de hogere beeldresolutie van het scherm. Netflix zendt sinds vorig jaar haar eigen producties uit in ultra-hd. Volgens Chief Product Officer Neil Hunt zijn er op dit moment 1 miljoen mensen wereldwijd met een ultra-hd-abonnement. Het Premium-abonnement dat nodig is om series in ultra-hd te kijken, kost €11,99 per maand - €4 meer dan het instapabonnement.
 
Op dit moment zijn er 10 Netflix-films en -series in ultra-hd. Dat aantal zal de komende tijd worden uitgebreid met Netflix eigen Original-producties. Voor 2015 zijn dat de serie Marvel’s Jessica Jones en de film A Very Murray Christmas. In 2016 staan er 9 nieuwe ultra-hd-producties op de planning. 
 
Breaking Bad is momenteel de enige niet-Netflix-serie die te bekijken is in ultra-hd (Breaking Bad). Het aanbod van ultra-hd-films en -series van derden groeit langzamer vanwege de doorlooptijd van de series. Netflix eigen series hebben een doorlooptijd van opname tot uitzending van 18 maanden tot 2 jaar. Bij aangekochte series duurt dit langer, maar langzaamaan zullen er steeds meer aangekochte series in ultra-hd te zien zijn op Netflix.

Lees meer over:

Nieuw & interessant