icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Consumentenbond.nl

Inloggen

Vul een geldig e-mailadres in

Vul een wachtwoord in

Smart Home panel: doe mee!

Slimme apparaten schieten als paddenstoelen uit de grond. Maar zijn ze wel echt zo slim en handig? Wij zijn benieuwd naar jouw ervaring. Meld je aan en help niet alleen ons, maar ook andere consumenten.

Ilona van der Valk

Ilona van der Valk , Expert Elektronica Gepubliceerd op:8 oktober 2019

Smart home panel

Waarom een Smart Home panel?

Wij zijn benieuwd naar gebruikservaringen met slimme apparaten en willen deze in kaart brengen. Daar hebben we jouw hulp bij nodig! Heb jij ook 1 of meerdere smartproducten in huis? Schrijf je dan in voor ons Smart Home panel.

Graphic-Internet-of-Things-CompleteWat is een smart home?

Steeds meer apparaten in huis hebben een internetverbinding en worden 'slim' genoemd. Denk aan smart-tv’s, lampen die je inschakelt met je stem en zonnepanelen die via een app melden hoeveel energie ze opwekken. Een smart home is dus een huis met dit soort apparaten. Bij het ene apparaat is de internetconnectie best nuttig: vanuit je luie stoel de lampen bedienen. In andere gevallen is het nut minder duidelijk: bij een slimme koffieautomaat moet je het kopje er nog steeds zelf in zetten.

Hoe meld ik me aan?

  1. Ga naar panel.consumentenbond.nl en voer je e-mailadres in.
  2. Bevestig je inschrijving, log in en kies bij Profiel het tabblad Smart Home.
  3. Nu verschijnt er: 'Smart Home - nog niet ingevuld' en kun je de vragenlijst invullen.

Let op: ben je eenmaal aangemeld als panellid en kun je de vragenlijst nog niet direct vinden? Geen probleem, je krijgt binnen enkele dagen sowieso bericht dat de Smart Home-vragenlijst voor je klaarstaat.

Doe je al mee aan het CB-i panel, geef je dan op via je persoonlijke panelpagina. Na inloggen kun je bij 'Persoonsgegevens', bij tabblad 'Interesses', 'Smart Home' aanklikken.

Ja ik meld me aan!

Wat kan ik verwachten als panellid?

Als jij je aanmeldt voor ons panelonderzoek krijg je enkele keren per jaar een vragenlijst in je mail. We vragen welke smart home apparatuur jij hebt en of je hier tevreden over bent. Ook willen we weten of je klachten of negatieve ervaringen hebt en zo ja, wat die dan zijn.

We gebruiken jouw antwoorden voor publicaties op onze website en in onze gidsen. Ook spreken we fabrikanten aan als blijkt dat meerdere consumenten eenzelfde probleem melden. Vanzelfsprekend blijven je gegevens anoniem.

Lees ook:

Nieuw & interessant

  • Disney+3
    Eerste indruk  |  16 sep.

    Disney+

    Disney+ is de on demand-dienst van Disney die op 12 november gelanceerd wordt in de Verenigde Staten, Canada en Nederland. Een week later verschijnt de dienst ook in Australië en Nieuw-Zeeland. Disney+ is tot 12 november exclusief in Nederland gratis te testen.
  • NPO eerste indruk
    Eerste indruk  |  23 mei.

    NPO Start

    De NPO heeft zijn apps en website een opfrisbeurt gegeven en probeert zo de Netflix van de lage landen te worden. Tegen betaling kun je nu (bijna) zonder reclames in HD kijken. Is dat het geld waard?
  • section-tv-kijken-televisie
    Eerste indruk  |  22 mei.

    NLZIET

    Bij NLZIET kun je de programma's van NPO, RTL en SBS terugkijken in hoge kwaliteit. Een uitkomst voor wie graag tv kijkt maar niet zit te wachten op een abonnement van zijn provider.
  • rakuten-tv-eerste-indruk
    Eerste indruk  |  5 apr.

    Rakuten TV

    Rakuten is een nieuwe video on demand-dienst. Wat kun je ermee? En kan deze dienst zich meten met grote jongens als Netflix en Videoland?