icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Van hypotheek tot verhuisdoos |

Stap voor stap naar je nieuwe huis.

icoon nieuw huis

Archief Ovens

Hier vind je alle eerder verschenen artikelen binnen Ovens


2017

Nieuws | 20 november 2017

Afkoelingsperiode nodig in agressieve keukenbranche

37% van de consumenten die een keuken willen kopen, voelt zich onder druk gezet door agressieve verkoopmethoden. Dat blijkt uit een enquĂȘte van de Consumentenbond onder 7000 panelleden.

Eerste indruk | 5 september 2017

Philips Airfryer XXL

In de nieuwste XXL Airfryer van Philips passen grote porties eten tegelijk, zoals 1400 gram diepvriesfrites en 1800 gram kippenboutjes.

21 februari 2017

Huishoudbeurs 2017

De Consumentenbond bezocht de Huishoudbeurs 2017. Welke handige nieuwe producten zijn er dit jaar te vinden?

Nieuws | 21 februari 2017

Terugroepactie gasfornuizen en gaskookplaten Bosch en Siemens

Fabrikant BSH roept een aantal vrijstaande gasfornuizen en tafelmodelgaskookplaten terug. Het gaat om modellen die geproduceerd zijn tussen augustus 2006 en oktober 2011.

Nieuws | 26 januari 2017

Zijn teflonpannen gevaarlijk?

Sinds een paar dagen woedt een discussie over schadelijke dampen uit pannen met een zogenoemde teflonlaag. Zijn pannen met een antiaanbaklaag echt gevaarlijk?

2016

Nieuws | 5 oktober 2016

Gasfornuizen en gaskookplaten Siemens en Bosch teruggeroepen

Fabrikant BSH roept gasfornuizen en gaskookplaten van Bosch en Siemens terug. De kooktoestellen kunnen exploderen.

23 februari 2016

Ik zag een aanbieding met 'zolang de voorraad strekt', maar deze was op de dag zelf al uitverkocht. Mag dat?

Nee, het is misleidend wanneer een winkelier je lokt met producten die hij niet in huis heeft.

23 februari 2016

Bij het afrekenen gaf de kassa een hogere prijs aan dan het prijskaartje aan het artikel. Welke prijs is juist?

Je mag er vanuit gaan dat de prijs op het prijskaartje de juiste prijs is.

23 februari 2016

Hoe kan ik het beste klagen bij de verkoper?

Ben je niet goed behandeld door een verkoper? Of houdt een bedrijf zich niet aan de afspraken? Leg dan eerst in een gesprek de klacht voor aan de verkoper.

23 februari 2016

Hoe schrijf ik een klachtenbrief aan de verkoper?

Ben je in een gesprek met de verkoper niet uitgekomen? Of heb je besloten meteen een brief te schrijven? Stel dan in een brief de verkoper in gebreke vanwege niet nagekomen afspraken.

23 februari 2016

Ik heb mijn oven in reparatie bij een bedrijf dat opeens failliet is. Wat kan ik doen?

Neem contact op met de curator die het faillissement van het bedrijf afhandelt.

23 februari 2016
23 februari 2016

Ik heb via internet een oven in het buitenland gekocht. Wat kan ik doen als het product kapot gaat?

Je moet telefonisch of per e-mail contact opnemen met de verkoper in het buitenland.

23 februari 2016

Ik heb een oven bij een bedrijf gekocht en (aan)betaald, nu is het bedrijf failliet. Wat kan ik doen?

Neem contact op met de curator die het faillissement van het bedrijf afhandelt.

23 februari 2016

Ik heb spijt van mijn aankoop. Wat kan ik het beste doen?

Wettelijk niet zo veel: koop is koop. Ga in gesprek met de winkelier en kijk of je er met hem uit komt.

23 februari 2016

Wat zijn mijn rechten als ik mijn oven online heb gekocht?

Bij een online of telefonische aankoop (koop op afstand) geldt sinds 13 juni 2014 een langere bedenktijd van 14 kalenderdagen. Binnen deze periode mag je het product zonder opgave van reden terugsturen.

23 februari 2016

De reparatie van mijn oven duurt erg lang. Wat kan ik doen?

Geef de verkoper een termijn van bijvoorbeeld 3 weken waarbinnen het huishoudelijke apparaat gerepareerd moet zijn; 3 weken is vaak redelijk.

23 februari 2016

Ik heb een oven die kapot is gegaan en de garantietermijn is net verstreken. Wat kan ik doen?

Ga terug naar de verkoper en spreek hem aan op grond van zijn wettelijke verplichting een goed (deugdelijk) product te leveren.

23 februari 2016

Mijn oven is binnen de garantieperiode kapot. De fabrikant sluit bepaalde zaken uit van garantie. Wat kan ik doen?

Als de fabrikant je geen oplossing wil of kan bieden, kun je de verkoper aanspreken. Bij hem heb je het product tenslotte gekocht.

23 februari 2016

Ik heb een oven die binnen 6 maanden kapot is gegaan. Wat kan ik doen?

Ga terug naar de verkoper. Je hebt recht op vervanging of reparatie, tenzij de verkoper kan bewijzen dat je het apparaat verkeerd gebruikt hebt.


Zoek binnen de website

Vul een zoekterm in