icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Rechtsbijstand bij (web)winkelaankopen

Steeds meer geschillen over internetaankopen komen bij rechtsbijstandsverzekeraars terecht. Het Verbond van Verzekeraars spreekt van een 'flinke stijging'. Waar moet je op letten bij conflicten met (web)winkels? De Consumentenbond zocht het voor je uit.
Priscilla Blok

Priscilla Blok , Expert Geld & Verzekeren Bijgewerkt op: 18 januari 2022

bol-com

Dekking (web)winkel geschillen

Een uitgebreide rechtsbijstandsverzekering, voor onder meer conflicten met familie en de werkgever, kost een gezin zo’n €250 per jaar. Een basispolis met alleen dekking voor wonen en consumentenzaken, kost je per jaar gemiddeld €150. Daarop kun je ook de meeste kwesties met (web)winkels claimen. 

Soms is een brief naar de tegenpartij al voldoende om de zaak te sussen. Meestal biedt de basispolis ook hulp bij oplichting via internet, bij een failliete of niet-bestaande (web)winkel en bij geleverde spullen met schade. 

Consumentenervaringen

Hieronder vind je 2 consumentenervaringen van leden. Zo werden zij bijgestaan in een geschil met een webwinkel.

Keuzehulp rechtsbijstandverzekeringen

Overweeg je een rechtsbijstandverzekering af te sluiten? Gebruik de keuzehulp Rechtsbijstandverzekeringen. Via een paar simpele stappen zie je direct welke rechtsbijstandverzekering het beste bij je wensen past. 

Wij helpen je een rechtsbijstandverzekering kiezen.

Vond je dit artikel interessant?

Blijf per e-mail op de hoogte van nieuws, acties en tips. Zo bespaar je geld, voorkom je een miskoop én weet je wat jouw rechten zijn als consument.
We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Ben je ingelogd op onze website en heb je de personalisatie cookies geaccepteerd? Dan combineren we je klikgedrag met je persoonlijke gegevens. Zo ontvang je e-mails die zijn afgestemd op jouw interesses. Afmelden kan altijd. Lees ook onze privacyverklaring.