icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Genomineerd voor Website van het Jaar |

Wij gaan ervoor. Jij ook? Stem meteen

website van het jaar 2017

Ontevreden over afhandeling schadeclaim

Mark Drabbe
Mark Drabbe

Expert Geld & Verzekering


Ben je niet naar tevredenheid geholpen of ontevreden over de hoogte van het uitgekeerde schadebedrag? Vraag hierover dan eerst uitleg aan de verzekeraar. Is de uitleg niet naar tevredenheid of blijft deze uit, dan kun je in de polisvoorwaarden opzoeken wat de procedure is bij klachten. Mogelijk is er een geschillenregeling aanwezig. Die regeling houdt in dat er een tweede expert wordt ingeschakeld die naar de schadeclaim kijkt. Komen verzekerde en verzekeraar er samen niet uit, dan kan de klacht worden voorgelegd aan het KiFiD. Een alternatief is het inschakelen van de rechtsbijstandverzekering (indien aanwezig). De klacht kan ook kosteloos worden geplaatst op www.klachtenkompas.nl. De klacht wordt dan nogmaals onder de aandacht gebracht van de verzekeraar, waarbij de Consumentenbond toeziet op de afhandeling.

Test reisverzekeringen