icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Bekijk de Vlucht Claim Service |

Compensatie tot €600 per persoon

VluchtClaimService

Consumentenbond Kiosk-app gebruiken

Heb je de Consumentenbond Kiosk-app gedownload en ben je ingelogd? Dan kun je beginnen met aanschaffen en lezen van je favoriete boeken en tijdschriften van de Consumentenbond op je tablet of smartphone.

Hoe ontvang je een boek of gids?

Ben je gidsabonnee? Dan verschijnen nieuwe edities automatisch op de startpagina onder 'Mijn leestafel' en in 'Mijn boekenkast'. Daar hoef je niets voor te doen, je hoeft er dus niet eerst voor naar de winkel in de app. Daarnaast kun je boeken en gidsen kopen in de Kiosk-winkel. Na aanschaf verschijnen die ook op 'Mijn leestafel' en in 'Mijn boekenkast'.

Wil je de publicatie gaan lezen? Tik dan op het halftransparante plaatje. De titel wordt nu gedownload naar je tablet of smartphone. Na het downloaden is het plaatje helemaal zichtbaar. Tik er nogmaals op om erin te bladeren.

Op de accountpagina staan mogelijk meerdere abonnementen, ook al heb je maar 1 gidsabonnement. Het systeem ziet een maandlidmaatschap namelijk soms als losse maandabonnementen.

Hoe zie je op welke gidsen je recht hebt?

Tik in het menu (icoon met de 3 streepjes) op 'Mijn account', en kies dan voor 'Abonnementen'. Hier zie je welke abonnementen er lopen en vanaf welke datum. Klopt er iets niet? Neem dan contact op met onze klantenservice via 070 -  445 45 45 of stuur een mail naar cbkiosk@consumentenbond.nl.

Let op: het kan een enkele keer voorkomen dat een boek of blad na publicatie nog wijzigt. Deze herpublicatie word je dan gratis aangeboden. Je ziet dan bij de betreffende uitgave onder de omslag de tekst 'update'. Tik de omslag aan om het gewijzigde boek of blad opnieuw op te halen.

Wanneer krijg je een nieuwe gids?

Nieuwe uitgaven van tijdschriften staan op dezelfde dag in de kiosk als dat ze bezorgd worden. Ze verschijnen dan automatisch onder 'Mijn leestafel'.

Hoe vind je een oudere gids?

De eerste keer dat je de Consumentenbond Kiosk-app gebruikt, verschijnt automatisch de gehele laatste jaargang op de leestafel van alle gidsen waar je recht op hebt. In je boekenkast staan alle edities waar je recht op hebt, ook nog oudere, tot uiterlijk begin 2012. Kies in de boekenkast voor 'Alles' om alles te zien dat je nog niet op je apparaat hebt gedownload. Als je een uitgave niet hebt gedownload, is de omslag halftransparant. Tik op de omslag om te downloaden.

Wat zijn inkijkexemplaren?

Van sommige boeken kun je in de winkel gratis een inkijkexemplaar downloaden, met de eerste pagina's van het blad of boek. Behalve de knop 'kopen' zie je dan ook de knop 'inkijken'. Als je daar op tikt wordt het inkijkexemplaar gedownload en onder de omslag staat dan 'inkijk'. Zo kun je vrijblijvend een kijkje nemen en beoordelen of je de uitgave interessant vindt om te kopen. Als je een proefexemplaar na het lezen sluit, krijg je de mogelijkheid om het gehele boek aan te schaffen in de kioskwinkel.

Hoe verwijder je een publicatie van je apparaat?

iPhone en iPad:
Ga naar 'Mijn boekenkast' en leg je vinger een paar seconden op de betreffende publicatie, tot een vinkje verschijnt. Je kunt de publicatie nu verwijderen met het prullenbakje linksboven. Je kunt er ook voor kiezen om eerst nog meer publicaties te selecteren om te verwijderen door ze aan te tikken.

Android:
Ga naar 'Mijn boekenkast', tik op 'Selecteer' (rechtsboven) en kies de publicaties die je wilt verwijderen (er verschijnen vinkjes op de omslagen). Om ze te verwijderen tikje op het prullenbak-icoontje rechtsboven.

Je kunt altijd op een later moment de publicatie opnieuw downloaden via 'Mijn account', tabblad Licenties.

Kun je een gids op een sd-kaart zetten?

Nee, dat kan niet. Om kopiëren tegen te gaan, kunnen de boeken en gidsen niet worden overgezet op een sd-kaart (of op een andere manier worden verplaatst of gekopieerd). Als je opslagruimte wilt vrijmaken, kun je een publicatie wel verwijderen (zie vraag hierboven).

Als je een gids hebt verwijderd, kun je het later dan nog een keer downloaden?

Je kunt altijd op een later moment de publicatie opnieuw downloaden. Kies in het menu voor 'Mijn account', tabblad Licenties. Hier vind je een overzicht van alle publicaties die je hebt gekocht of als abonnee recht op hebt en achter elke publicatie vind je een knop 'opnieuw versturen naar app'. Daarmee download je de publicatie (opnieuw) naar je tablet of smartphone.

Wat is het verschil tussen de leestafel en de boekenkast?

Op de leestafel liggen de nieuwste ongelezen gidsen (tot maximaal 1 jaar terug) en de laatst gekochte en laatst gelezen publicaties. Zo heb je snel toegang tot een nieuwe gids of een publicatie waar je verder in wilt lezen. In de boekenkast staan alle edities, geordend per soort (boek, tijdschrift, artikel) en de tijdschriften op titel (alle Consumentengidsen bij elkaar).

Je bent klaar met lezen. Hoe kom je terug in het menu?

Tik boven of onder in het scherm en 2 balken verschijnen boven en onder. De knop linksboven brengt je terug in het startscherm.

Kun je een aangeschaft boek of gids via de Consumentenbond Kiosk ook op een pc lezen?

Ja, dit kan via onze online reader. Hiermee kun je alle boeken en gidsen waar je recht op hebt in je browser op de pc lezen.

Je hebt een kortingscode voor een gratis publicatie. Hoe kun je die inwisselen?

Kies in het menu voor 'code inwisselen' en vul de code in. Nu kun je vanuit de winkel de publicatie downloaden zonder ervoor te betalen.

Je hebt een abonnement op een gids. Moet je ervoor betalen in de kiosk

Als er een tijdschrift in de kiosk staat waar je recht op hebt, verschijnt in plaats van de knop 'Kopen' de knop 'Lezen'. Als je erop tikt, wordt de uitgave direct (en kosteloos) gedownload. Als je een abonnement hebt op een gids, dan krijg je die overigens elke editie automatisch in de brievenbus. Die hoef je dus niet in de kiosk te kopen.

Hoe verloopt de betaling als je iets koopt uit de Consumentenbond Kiosk?

Als je iets uit de Consumentenbond Kiosk-app koopt, dan loopt de betaling via Google (als je een Android-tablet of smartphone hebt) of Apple (als je een iPad of iPhone hebt). Dat gaat hetzelfde als bij elke andere app-aankoop: je vult je wachtwoord in en het bedrag wordt van je creditcard afgeboekt die gekoppeld is aan je Apple- of Google Play-account. Dat gaat dus buiten de Consumentenbond om.

Hoe kun je zien welke versie van de app je hebt?

Kies de menu-optie 'Over deze app'. Er verschijnt een venster waarin je het versienummer van de app ziet en met welk account is ingelogd (als er is ingelogd).

Kun je jouw account helemaal opzeggen?

Dat kan. Let op: mocht je later de app opnieuw downloaden, dan ben je wel de publicaties kwijt die je hebt gedownload, en die kun je dan niet meer opnieuw downloaden. Om je account op te zeggen, tik op de Instellingenknop, menuoptie 'Mijn account', dan naar het tabblad 'Mijn gegevens' en dan de knop 'Account opheffen'.

N.B. Hiermee zeg je niet je Consumentenbond lidmaatschap op. Neem daarvoor contact op met de Consumentenbond, via 070 - 445 45 45. 

Wat is ons privacybeleid?

Als je de app de eerste keer in gebruik neemt, vragen we je akkoord te gaan met de privacyvoorwaarden. Die kun je op een later moment nog oproepen via de menu-optie 'Over deze app'. Ons privacybeleid kun je ook lezen op de website.